نفتکش ایرانی ماهی‌گیران سریلانکایی را نجات داد

12 آذر 1396 ساعت 21:07

یک فروند کشتی غول‎پیکر شرکت ملی نفتکش ایران جمعه گذشته ۱۰ آذر هنگامی که در حال عبور از آب‎های اقیانوس هند بود، موفق به نجات سرنشینان سریلانکایی یک قایق ماهیگیری واژگون شده در آب‎های این منطقه شد.


به گزارش ميز نفت : یک فروند کشتی غول‎پیکر شرکت ملی نفتکش ایران جمعه گذشته (10 آذر 96) هنگامی که درحال عبور از آب‎های اقیانوس هند بود، موفق به نجات سرنشینان سریلانکایی یک قایق ماهیگیری واژگون شده در آب‎های این منطقه شد.

سرنشینان این قایق سریلانکایی پس از آگاه شدن از حضور کشتی نفتکش غول‎پیکر ایرانی در منطقه، با علامت دادن به کشتی درخواست کمک کردند که بلافاصله خدمه این کشتی VLCC متوجه این قایق و شرایط بحرانی 5 سرنشین آن شدند.

محمود باغستانی کاپیتان کشتی نفتکش ایرانی Stream که فرماندهی این عملیات نجات را برعهده داشته است، در تشریح این عملیات توسط این کشتی غول‎پیکر گفت: به محض مشاهده قایق سانحه‎دیده و اطلاع از این‎ حادثه، با تغییر مسیر و کاهش سرعت برای نجات سرنشینان آن، وارد عمل شدیم.

وی با بیان اینکه هنگام عملیات نجات این قایق سریلانکایی، باران سنگینی در حال باریدن بود و  دید مناسبی نیز در ابتدا وجود نداشت اضافه کرد: این شرایط جوی باعث شد تا عملیات نجات این 5 ماهیگیر سریلانکایی حدود 5 ساعت به طول انجامد.

کاپیتان باغستانی در خصوص وضعیت سرنشینان نجات یافته قایق سریلانکایی نیز اضافه کرد: با وجود آشنا نبودن 5 ماهیگیر سریلانکایی به زبان انگلیسی و دشواری در ارتباط برقرار کردن، این افراد هم‎اکنون با بهره‎مندی از خدمات رفاهی و درمانی مناسب، در سلامت کامل مهمان ما در کشتی هستند و چهارشنبه 15 آذرماه جاری (ششم دسامبر) در بندر چابهار تحویل مقامات مسوول می‎شوند.

باغستانی ادامه داد: طبق اظهارات سرنشینان قایق واژگون شده سریلانکایی، قایق این افراد 2 تا 3 روز در این وضع در دریا سرگردان بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی نفتکش در حال رایزنی با وزارت امورخارجه و سفارت سریلانکا در ایران برای انجام مراحل انتقال این افراد است افزود: مقامات سفارت سریلانکا در ایران امروز یکشنبه با حضور در شرکت ملی نفتکش ایران و تماس با کشتی Stream با این 5 تبعه کشور خود، صحبت و اطلاعات لازم را درخصوص هویت و محل زندگی این افراد به منظور انجام هماهنگی‎های بعدی کسب کردند.

کشتی Stream متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران،یکی از بزرگترین کشتی‎های نفتکش جهان است که با 333 متر طول، 60متر عرض و 30.5متر ارتفاع، 317 هزار تن ظرفیت دارد.



منبع : فارس


کد مطلب: 19696

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/19696/نفتکش-ایرانی-ماهی-گیران-سریلانکایی-نجات

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir