۰

رانت هزار میلیارد تومانی بزندینگ

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت که امروز به بهانه برندینگ، شرکت‌های واسطه کاغذی از شرکت نفت، سوخت را خریداری کرده و به جایگاه‌داران می‎‌فروشند و از هر لیتر ۲۵ تومان عائدی دارند.
جایگاه سوخت - عصر نفت
جایگاه سوخت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره موضوع برندینگ در حوزه سوخت، گفت: یکی از مصادیق فرصت‌های رانتی همین طرح برندینگ شرکت نفت است. 

وی با اشاره به اینکه براساس این رانت از پشت فَنس شرکت نفت بنزین به جایگاه‌ها حمل می‌شود، اظهار داشت: شرکت‌های کاغذی تشکیل شده است که از شرکت نفت، سوخت را خرید و با جایگاه‌داران قرارداد فروش امضا می‌کنند. 

علیرضا بیگی با ذکر اینکه از هر لیتر بنزین خرید و فروش شده 25 تومان برای این شرکت‌‌های واسطه برندینگ باقی می‌ماند، گفت: اگر این میزان را در 80 میلیون و در 365 روز ضرب کنیم، 1000 میلیارد تومان عائدی این شرکت‌های کاغذی از محل برندینگ سوخت خواهد شد.

وی با تصریح به اینکه برندینگ باید مربوط به مشتری باشد خاطرنشان کرد: برندینگ باید میان تولیدکنندگان و توزیع ‌کنندگان رقابت ایجاد کند تا مشتری از بین برندهای مختلف آن را که باب مِیلش است انتخاب کند. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه امروز در کشور قیمت بنزین تکلیفی بوده و امکان تغییر در کیفیت بنزین نیز وجود ندارد، گفت: امروز طرح برندینگ در ایران پروژه‌ای وارونه و نواختن شیپور از سر گشاد آن است که فقط برای کسانی سبب درآمد رانتی شده است. 



منبع : فارس
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب: 19698
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *