تولید نفت شیل آمریکا افزایش نمی‌یاب

13 آذر 1396 ساعت 15:34

پس از آنکه اوپک و متحدانش توافق کردند که طرح کاهش تولید را برای مدت ۹ ماه دیگر تمدید کنند، مدیران ۳ شرکت بزرگ مستقل حفاری نفتی در آمریکا می گویند با رشد قیمت ها فعالیت های خود را افزایش نخواهند داد.


به گزارش ميز نفت ، انتظار نداشته باشید شکاف ایجاد شده در بازار نفت از سوی اوپک به سرعت از سوی شرکت های بزرگ تولید کننده نفت شیل پر شود.

پس از آنکه اوپک و متحدانش توافق کردند که طرح کاهش تولید را برای مدت 9 ماه دیگر تمدید کنند، مدیران 3 شرکت بزرگ مستقل حفاری نفتی در آمریکا می گویند تنها به دلیل رشد قیمت ها فعالیت های خود را افزایش نخواهند داد. به گفته مسئولان سه شرکت پایونیر نچرال ریسورسز، پارسلی انرژی و نیوفیلد اکسپلوریشن، آنها در عوض بر حفظ انضباط در هزینه کردها و تولید سود برای پرداخت به سرمایه گذاران تاکید خواهند کرد.

در حالی که قیمت نفت خام به نزدیکی بالاترین رقم بیش از دو سال گذشته رسیده و اوپک و شرکایش در تلاش برای برطرف کردن مازاد عرضه موجود در بازار هستند، سرمایه گذاران نگران این مسئله اند که رشد قیمت ها موجب تشویق شرکت های حفاری نفتی در امریکا به تولید بیشتر و تضعیف تلاش ها برای کاهش مازاد عرضه شود.

مت گالاگر، مدیر شرکت پارسلی در این باره گفت: «افزایش قیمت نفت می تواند موجب افزایش درآمد شرکت شود و شما از این مزیت در ترازنامه هایتان برخوردار می شوید، اما نیازی به افزایش فعالیت ها نیست.»

وان اک، از مسئولان شرکت حفاری رینولدز هم گفت، تصمیم هفته گذشته اوپک و شرکایش از جمله روسیه احتمالا ممکن است به تولید کنندگان نفت شیل لطمه بزند. در حالی که شرکت های برخوردار از عملیات به صرفه و گسترده حفاری می توانند از نفت بشکه ای 50 دلار سود ببرد، اما افزایش قیمت ها ممکن است به معنای ورود مجدد صدها شرکت کوچک دیگر با سایت های کم کیفیت به عرصه حفاری باشد که هزینه سر به سر تولید را افزایش دهد و این موجب بالا رفتن هزینه ها برای تمام شرکت ها شود.

گری پاکر، مدیر شرکت نیوفیلد هم گفت: «من نفت 27 دلاری را دوست ندارم، اما در عین حال نمی خواهم نفت به بشکه ای 80 دلار هم برسد.»



منبع : تسنیم


کد مطلب: 19705

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/19705/تولید-نفت-شیل-آمریکا-افزایش-نمی-یاب

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir