وقتی ژن خوب اولویت دارد!

15 آذر 1396 ساعت 17:06

دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت همچنان با مشکلات بسیار و در بیکاری به سر می بردند در حالی که زنگنه به عنوان وزیر نفت به دنبال دوئل با این جوانان است.


به گزارش ميز نفت ، وزارت نفت تحت کنترل بیزن زنگنه گویا بهژن های خوب علاقه بیشتری دارد تا استخدام فارغ التحصیان دانشگاه صنعت نفت!

در روزهایی که مجلس مشغول رای اعتماد به وزرای پیشنهادیدولت دوازدهم بود، خبری منتشر شد که از لابی برخی سیاسیون و نمایندگان برای حضور در وزارت نفت پرده برداشت تا جایی که خود زنگنه به این موضوع اعتراف کرد، اما حالا فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت که با تعهد استخدام وارد دانشگاه شدند همچنان بیکار بوده و برای اعتراض به نحوه استخدام های وزارت نفت تحصن می کنند.

سوال اینجاست، اگر وزارت نفت نیاز به نیروی جدید برای این وزارت خانه دارد چرا از فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت استفاده نمی کند؟

اخیرا وزرات نفت طی اطلاعیه ای اعلام کرده  نزدیک به 2500 نفر را جذب خواهد کرد که گویا قرار است قرار است دو هزار و 300 نفر از طریق آزمون استخدامی وزارت نفت جذب شوند که یک هزار و 250 نفر از این سهمیه به جذب نخبگان و یک هزار و 50 نفر نیز به جذب افراد حرفه‌ای باتجربه اختصاص دارد.

این در حالی است که بیژن زنگنه درباره اعتراض برخی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت به برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانهگفته: قرار بود تعدادی از دانشجویان یا فارغ التحصیلان بدون اینکه در آزمون کتبی عمومی شرکت کنند، با انجام مصاحبه بر حسب نیاز این وزارتخانه استخدام شوند.

زنگنه ادامه داد: ما هم می خواهیم همین کار را انجام دهیم و دانشجویان مطمئن باشند که به آنچه تعهد داده ایم و گفته ایم، عمل می کنیم اما خارج از آن، با فشار نمی توانند کار خود را پیش ببرند.

وی درباره نظر دیوان عدالت اداری درباره برگزاری این آزمون استخدامی گفت: برخی گفته اند که دیوان عدالت اداری این آزمون را به تأخیر انداخته است؛ اگر این دیوان چنین بگوید، ما کلاً  آزمون را منتفی می کنیم.

از سوی دیگر استخدام نیروهای بومی در وزارت نفت مشکلی است که همچنان ادامه دارد، اخیرا نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نوشته است که برخی از مقررات وزارت موجود در دفترچه منتشر شده آزمون وزارت نفت در سال 1396 زمینه جذب نیروهای تحصیل کرده بومی خوزستانی و نیروهای دیگر مناطق نفت خیز جنوب را از بین می‌برد.

در این نامه همچنین تاکید شده است: حداقل معدل تحصیل کرده‌های دانشگاه‌های غیر برتر را 17 و دانشگاه‌های برتر را 15 قرار داده است که دانشگاه‌های مناطق نفت خیز جنوب جزو دانشگاه‌های برتر معرفی نشده‌اند که این تبعیض آشکاری است که بر خلاف عدالت به عنوان یک اصل مسلم اسلام و انقلاب و هم بر خلاف رویه عقلانی اولویت دادن به نیروهای بومی است.

آیت‌الله حیدری در ادامه نامه خود به وزیر نفت آورده است: مستدعی است که دستور رسیدگی با عنایت منصفانه بفرمایید تا خدایی ناکرده نیروهای تحصیل کرده بومی مورد اجحاف و ظلم قرار نگیرند.

همچنین  آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز نیز در واکنش به تصمیم وزارت نفت در جذب و استخدام 2500 نفر غیربومی اظهار داشت: مسئولان عواقب این تصمیمات را نیز بسنجند و این کارها را نکنند زیرا دشمن از این بابت سوءاستفاده می‌کند. خوزستان با هیچ استانی قابل مقایسه نیست. دشمنان ما قصد به هم ریختن اوضاع خوزستان را دارند که در رأس آنها عربستان، پادشاه آن و پسر ملعونش است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: نامه‌ای به ریاست جمهوری ارائه داده ایم مبنی بر اینکه این تصمیم بسیار غیراصولی است و وضعیت استان را با بحران جدی روبه‌رو کرده است، زیرا از طریق اداره مذکور جهت استخدام 2500 نفر غیربومی ذکر شده است که خوزستانی‌ها از این استخدام ناراضی هستند.

منبع : افکارنیوز


کد مطلب: 19731

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/19731/وقتی-ژن-خوب-اولویت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir