۰

چرا صادرات LPG افزایش نیافت؟

برنامه بارگیری اولیه ال پی جی ایران نشان می دهد که در ماه دسامبر حدود ۱۹۹ هزار تن ال پی جی صادر خواهد شد که نسبت به ۲۲۰ هزار تن صادر شده در ماه نوامبر کاهش داشته است.
صادرات LPG  - عصر نفت
صادرات LPG - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، منابع تجاری گفتند، با وجود اینکه میدان گازی پارس جنوبی بعد از 2 ماه تعمیرات از حدود 3 هفته پیش تولید خود را از سر گرفته صادرات ال پی جی ایران در ماه دسامبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش داشت.

به گفته منابع آگاه، برنامه بارگیری اولیه ال پی جی ایران نشان می دهد که در ماه دسامبر حدود 199 هزار تن ال پی جی صادر خواهد شد که نسبت به 220 هزار تن صادر شده در ماه نوامبر کاهشی جزئی داشته است.

با احتساب ارقامی که قرار است در ماه دسامبر صادر شود، کل صادرات ال پی جی ایران از ابتدای سال جاری میلادی به حدود 3.33 میلیون تن خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، جدیدترین محموله ها قرار است به چین، اندونزی، آفریقا و احتمالا جنوب آسیا صادر شود.
تا قبل از تشدید تحریم های غرب علیه ایران در سال 2012، ایران ماهانه بیش از 400 هزار تن ال پی جی عمدتا به آسیا صادر می کرد.

به گفته این منابع، صادرات ماهیانه ال پی جی ایران از زمان رسیدن به بالاترین رقم سال 2017 یعنی 324 هزار تن در ماه اوت به دلیل کاهش تولید از میدان پارس جنوبی رو به کاهش گذاشته است. عملیات تعمیرات این میدان در حدود اواسط ماه نوامبر به اتمام رسید، اما میزان تولید میعانات ایران بلافاصله پس از این تعمیرات همچنان پایین باقی مانده است.

افزایش مصرف داخلی بعد از اتمام عملیات تعمیرات نیز موجب شده تا شرکت ملی نفت ایران صادرات ال پی جی را همچون دوران تعمیرات پایین نگه دارد.

منابع کشتیرانی گفتند، شرکت های بین المللی پتردک و گلنکور در ماه دسامبر مقادیری ال پی جی از ایران خریداری کرده اند.


منبع : تسنیم
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب: 19754
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *