۰
ارکان ثالثی‌ها هم نامه نوشتند:

ما قوم فراموش شده نفت

ما قوم فراموش شده نفت
 جمعی از نیروهای ارکان ثالث (پیمانکاری) مناطق نفتخیز جنوب در نامه‌ای خطاب به نمایندگان محترم مجلس و مسئولین وزارت نفت نوشتند:

ما جمع کثیری از نیروهای ارکان ثالث یا همان   (پیمانکاری) وزارت نفت، شاغل در مناطق نفتخیز جنوب هستیم، ( در منطقه ای با تولید بیش از ۸۰ درصد از کل نفت کشور)  به راستی که باید گفت سنگر عملیاتی نفت و حد نهایت تلاش بر دوش همین نیروهای بی ادعا ست. نیروهایی که گهگاه خبر فوت شهادت گونهء آنها در جبهه های فنی صنعت نفت و در نقاطی همچو   بی بی حکیمه، گچساران، اهواز و این روزها رگ سفید در خبرها می آید و بعد از اندک زمانی به سرعت برق و باد به فراموشی سپرده می شود.
                               
باید گفت هم از لحاظ جمعیت آماری و هم از لحاظ مختصات کاری، نیروهای ارکان ثالث جزء بزرگترین و زحمت کش ترین نیروهای وزارت نفت هستند که اکثراً تحصیل کرده و دارای تجربه بالای کاری می باشند .
ما نیروهایی هستیم که متاسفانه از حدائقل امتیازها به دوریم. با سطح دستمزد بسیار پایین و خجالت آور وهمواره بی بهره از پاداشها .         

از مظلومیت نیروهای پیمانکاری همین بس که شما حتی در اخبار  هم بشکل شعاری، خبری از ترمیم حقوق و شرایط شان نمی خوانید. اسم از هر گروه شغلی به میان بیاید از ما فراموش شدگان سخنی برده نمی شود. ما همان کسانی هستیم  که به تایید دوست و دشمن بزرگترین سهم را در چرخه تولید نفت کشور عزیزمان داریم.

چند سالی به عقب برگردیم ؛ چه بسیار نیروهایی که در بی نظمی های سالهای ۹۱ و ۹۲ با دارا نبودن شرایط ، نظیر نداشتن سابقه کار  و مدرک تحصیلی مرتبط، تبدیل وضعیت به قرارداد مستقیم شدند  و در مقابل نفرات فراوانی هم بودند که با دارا بودن شرایطی مانند سابقه کار و مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط ، کارشان پیش نرفت و در حقشان بی عدالتی شد.

به جرات می توان گفت که تعداد زیادی از نیروهای پیمانکاری امروزِ صنعت نفت جزء همین دسته دوم بوده و هستند. متاسفانه باید این حقیقت را پذیرفت که سهمگین ترین بی عدالتی ها  در حق ما نیروهای پیمانکاری وزارت نفت اعمال می شود.

 نیروهایی که اگر نگویم بیشتر، حداقل همپای سایر نیروهای رسمی و قراردادی نفت تلاش می‌کنند ولی عدالت کاری و سازمانی از آنها دریغ شده است و ظریفی چه زیبا گفت ، که ما ارکان ثالثی ها برازنده واژه "قوم فراموش شده در صنعت نفت" هستید. به حق که این یاُس و سرخوردگی هم به نیروهای سازمانی آسیب میرساند و هم به صنعت استراتژیک نفت ایران زمین.

درخواست ما از مسئولین محترم وزارت نفت و نمایندگان محترم مجلس این است:

* با رعایت عدالت و برقراری انصاف، تمام نیروهای انسانی صنعت نفت را اعم از پیمانکاری و قراردادی مستقیم یا مُعین و پیمانی  راستی آزمایی مجدد شوند.

*در بحث آزمونهای استخدامی و شرایط حضور در آن، امتیازات نیروهای پیمانکاری نباید کمتر از سایرین باشد.

*در بحث ترمیم حقوق و دستمزد / و همچنین شرایط معیشتی، عدالت واقعی را برای همه شاغلین صنعت نفت در نظر قرار گیرند که ان شاالله هیچ شخصی از فعالان و تلاشگران این صنعت عظیم ،پیش چشمان خانواده اش  هیچگاه شرمنده نباشد.

امید است که به خاطر منافع عده ای محدود ، حق و حقوق جمع کثیری از فعالان عرصه عملیاتی نفت که سالهای جوانی خود را صرف خدمت به کشور کرده اند و سالیان سال است که در شرایط بد آب و هوایی نظیر گرمای طاقت فرسای ۶۰ درجه  و معضل گرد و خاک شدید به کار و ایثار مشغول اند نادیده گرفته نشود.
و در آخر اینکه؛

مکن ز عرصه شکایت که در طریق ادب
به راحتی نرسید آن که زحمتی نکشید
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 19777
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *