۰

مجلس مجوز گرانی بنزین را به دولت می‌دهد؟

کسب افزایش درآمد سالانه ۱۳ هزار میلیارد تومانی از افزایش قیمت بنزین در سال ۹۷ به معنای کسب درآمد ۱۰۸۳ میلیارد تومانی در هر ماه است. به عبارتی هر لیتر بنزین باید ۴۵۱ تومان افزایش قیمت داشته باشد تا این درآمد مورد نظر دولت از این بخش تأمین شود.
مجلس - عصر نفت
مجلس - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، عصر روز گذشته بود که محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت از کسری 16 هزار میلیارد تومانی درآمدهای مجاز دولت از افزایش نرخ حامل های انرژی در سال 96 خبر داد و گفت: "16 هزار میلیارد تومان فاصله تا سقف تعیین‌شده وجود دارد و با قیمت کنونی بنزین نمی‌توانیم به سقف برسیم، بنابراین قیمت بنزین حتی می‌تواند به عددی بالاتر از عدد مطرح‌شده افزایش پیدا کند."

افزایش قیمت بنزین که به تأیید وزیر نفت در قالب لایحه بودجه سال 97 دیده شده، به منظور تأمین بخشی از کسری بودجه دولت، کاهش یارانه پنهان دولتی در بخش بنزین و افزایش درآمدها در این بخش است.

امروز حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شوری اسلامی در تشریح جزئیات لایحه بودجه سال 97 در خصوص هدفگذاری دولت برای گرفتن مجوز افزایش نرخ بنزین از مجلس برای سال 97 گفت: "در تبصره 18 لایحه بودجه دولت می تواند در سال 97 قیمت های حامل های انرژی را به گونه ای افزایش دهد که 17 هزار و 400 میلیارد تومان در مقایسه با ابتدای سال 96 افزایش درآمد داشته باشد. فقط با گران شدن بنزین دولت 13 هزار میلیارد تومان افزایش درآمد خواهد داشت."

کسب افزایش درآمد سالانه 13 هزار میلیارد تومانی از افزایش قیمت بنزین در سال 97 به معنای کسب درآمد 1083 میلیارد تومانی در هر ماه است. به عبارتی با فرض اینکه افزایش قیمت بنزین هیچ تأثیری در کاهش مصرف آن نداشته باشد و مصرف متوسط 80 میلیون لیتری در هر روز را مطابق هشت ماهه نخست سال جاری در سال 97 نیز شاهد باشیم، (با این فرض، حداقل میزان افزایش نرخ بنزین محاسبه می شود چرا که حتما افزایش نرخ در کاهش مصرف تأثیرگذار است) هر لیتر بنزین باید 451 تومان افزایش قیمت داشته باشد.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 19804
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *