آغاز تحقیقات کیفری از وزیر نفت ونزوئلا در زمان چاوز

22 آذر 1396 ساعت 14:01

ونزوئلا در راستای طرح ریشه کنی فساد که به دستگیری ده‌ها مدیر نفتی منجر شده است، تحقیقات کیفری درباره وزیر نفت سابق این کشور را آغاز خواهد کرد.


به گزارش ميز نفت ، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و رافائل رامیرز، وزیر نفت سابق این کشور مدت‌ها در حزب سوسیالیست حاکم رقیب بودند.

به گفته منابع داخلی، تنش‌ها میان این دو سیاستمدار پس از اینکه رامیرز مقالاتی نوشته و از مدیریت اقتصاد و صنعت نفت ونزوئلا انتقاد کرده بود، در هفته‌های اخیر تشدید شده بود.

مادورو که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، بدنبال تحکیم قدرت خود است، ماه گذشته رامیرز را از سمت نماینده ونزوئلا در سازمان ملل متحد در نیویورک برکنار کرد.

رامیرز که وزیر نفت سابق و مدیر شرکت نفت دولتی PDVSA بود، هفته گذشته آمریکا را به مقصد نامعلومی ترک کرد.

دادستان کل ونزوئلا روز سه شنبه رامیرز را به دست داشتن در دلالی فروش نفت به همراه دیه‌گو سالازار که ماه گذشته در کاراکاس دستگیر شد، متهم کرد.

رامیرز منکر دست داشتن در فساد شده است و اخیرا به رویترز گفته بود اگر تحقیقات فساد وی را هدف بگیرد، دولت ونزوئلا یکی از بدترین اقدامات سیاسی خود را انجام داده است.

منتقدان مخالف دولت ونزوئلا می‌گویند دستگیری‌های اخیر با هدف پاکسازی مخالفان انجام می‌گیرد و مادورو زمانی که مصلحت اقتضا می‌کرد، چشم خود را به روی فساد بسته بود.

کنگره ونزوئلا سال گذشته اعلام کرد ۱۱ میلیارد دلار در فاصله سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ که رامیرز ریاست شرکت PDVSA را برعهده داشت، در این شرکت مفقود شده است.

بر اساس گزارش رویترز، مادورو ماه گذشته یک سرلشکر را که تجربه‌ای در صنعت نفت نداشت، برای ریاست شرکتPDVSA انتخاب کرد و نگرانی‌هایی را نسبت به افزایش سوءمدیریت برانگیخت.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 19810

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/19810/آغاز-تحقیقات-کیفری-وزیر-نفت-ونزوئلا-زمان-چاوز

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir