۰

کاهش 100 هزار بشکه‌ای صادرات عربستان به آسیا

عربستان سعودی صادرات نفت به آسیا را در ژانویه نسبت به دسامبر بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد در حالیکه میزان صادراتش به اروپا و آمریکا بدون تغییر می‌ماند.
آرامکو - عصر نفت
آرامکو - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، وزارت انرژی عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد آرامکو مجموع سطح عرضه در ماه میلادی آینده را نزدیک به رکورد پایین اخیرش نگه می‌دارد.

یک سخنگوی وزارت انرژی عربستان اظهار کرد: ما امیدواریم که شرکای اوپک و غیراوپک ما از این اقدام الگوبرداری کرده و پایبندی به توافق کاهش تولید را در بالای ۱۰۰ درصد حفظ کنند تا روند تعادل مجدد بازار تسریع شود.

یک منبع آگاه از برنامه‌های عربستان به رویترز گفت: مجموع صادرات نفت عربستان در ژانویه در ۶.۹ میلیون بشکه در روز حفظ می‌شود.

سعودی‌ها برای دسامبر مجموع صادرات نفتشان را به میزان ۱۲۰ هزار بشکه در روز کاهش دادند که شامل کاهش ۱۰ درصدی صادرات به آمریکا بود. میزان صادرات عربستان در نوامبر بیش از هفت میلیون بشکه در روز بود.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات عربستان به آمریکا در هر یک از چهار هفته گذشته بیش از ۷۰۰ هزار بشکه در روز بوده است. عربستان در ماه مه امسال کاهش صادرات به آمریکا را با هدف پایین بردن سطح ذخایر نفت این کشور به شکل هدفمند آغاز کرد.

به گفته منابع آگاه، برای ژانویه آرامکو نفت پنج پالایشگاه آسیای شمالی که مشتریان قراردادی هستند را به طور کامل تامین خواهد کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، عربستان همزمان با کاهش حجم فروش به آسیا، قیمت‌های فروش رسمی به این منطقه در ژانویه را افزایش می‌دهد. این کشور که بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده اوپک است، قیمت گرید عرب لایت برای خریداران آسیایی را ۴۰ سنت در هر بشکه برای ژانویه در مقایسه با دسامبر افزایش خواهد داد.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 19811
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *