۰

رکورد شکنی معکوس صادارت نفت به کره

صادرات نفت ایران به کره جنوبی به علت مشکلات فنی در پارس جنوبی و تعمیرات، در ماه نوامبر با کاهش ۲۵.۲ درصدی به کمترین میزان در پنج ماه گذشته برابر با ۳۱۶ هزار و ۵۷۵ بشکه در روز رسید.
نفتکش - عصر نفت
نفتکش - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه نوامبر به علت کاهش محموله‌های صادراتی ایران به آسیا در اثر موضوعات مربوط به تولید، به کمترین میزان از ماه ژوئن رسید.

آمارهای گمرک کره جنوبی نشان داد، واردات نفت این کشور از ایران در ماه نوامبر به 1.3 میلیون تن معادل 316 هزار و 575 بشکه در روز رسیده است. این رقم از مدت مشابه پارسال 25.2 درصد کمتر است. سئول در نوامبر گذشته 1.73 میلیون تن نفت از ایران خریده بود بود.

همچنین حجم واردات ماه نوامبر 21.6 درصد از ماه اکتبر (ماه پیش از آن) کمتر است.

کره جنوبی، یکی از بزرگ ترین خریداران آسیایی نفت ایران است که بیشتر نفت بسیار سبک (میعانات گازی) از ایران می خرد، اما آمارهای منتشره نفت خام، بدون تفکیک، معمولا شامل میعانات گازی نیز هست.

ایران پس از لغو تحریم ها، برای بدست آوردن دوباره سهم خود از بازار، تولید نفت خود را افزایش داد، اما صادرات میعانات گازی این کشور به علت «مشکلات فنی» در میدان گازی پارس جنوبی، کاهش یافت و این تعمیرات احتمالا یک یا دو ماه طول می‌کشد.

با این حال، ایران همچنان برای حفظ مشتریان آسیایی خود محموله‌های لحظه‌ای عرضه می‌کند و قیمت های ماه دسامبر را به کمترین میزان در برابر قیمت نفت سبک و سنگین عربستان رساند، تا محصولات نفتی خود را رقابتی بسازد.

این آمارها نشان داد، واردات نفت کره جنوبی از ایران در 11 ماه نخست امسال 36.5 درصد رشد داشته و به نزدیک 17 میلیون تن معادل 372 هزار و 890 بشکه در روز رسیده است. این رقم در مدت مشابه پارسال برابر با 12.45 میلیون تن بوده است.

بر اساس این آمار، پنجمین واردکننده نفت جهان، در ماه نوامبر روی هم رفته 12.56 میلیون تن معادل 3.07 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده است که 2.4 درصد از مدت مشابه سال پیش از آن بیشتر است.



منبع : 
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب: 19824
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *