۰

کاهش 15 درصدی فلرسوزی در پارس جنوبی

رئیس HSE و پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تا سال 98 میزان گازهای ارسالی به سمت فلر در مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از 15 درصد کم خواهد شد.
مشعل - عصر نفت
مشعل - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، علیرضا نجومی رئیس  HSE و پدافند غیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارس با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست از مهم‌ترین برنامه‌های استراتژیک این مجتمع عظیم گازی است، گفت: در همین راستا فعالیت‌های متعددی برای کاهش فلرینگ پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری پیش‌بینی می‌کنیم میزان فلرینگ مجتمع حدود 7 درصد کاهش داشته باشد گفت:  با ادامه این روند در سال 98 میزان گازهای ارسالی به سمت فلر در مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از 15 درصد کم خواهد شد.

رئیس HSE مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه به کاهش میزان SO2 خروجی از پالایشگاه اشاره کرد و گفت: انتشار این ماده نیز در سال 96 نزدیک به 25 درصد نسبت به سال پیش از آن افت خواهد داشت.

به گفته وی مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته روند کاهش انتشار SO2 در سال‌های آتی ادامه می‌یابد تا جایی که در سال 98 شاهد کاهش حدود 50 درصدی SO2 خواهیم بود.

نجومی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را توسط مجتمع در شرایط مناسبی عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون در پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی نرخ GHG ( green house gas ) قابل مقایسه با استانداردهای جهانی است و فعالیت‌های مناسبی برای کاهش انتشار این گازهای نیز در دستور کار است.



منبع : فارس
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 19864
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *