۰

اشتغالزایی با بنزین 1500 تومانی/ کارتون

میز نفت - همين روز گذشته در سخناني رئيس‌جمهور مزاياي افزايش قيمت را برشمرد و تأکيد کرد اين افزايش قيمت فقط صرف اشتغال‌زايي مي‌شود
اشتغالزایی با بنزین 1500 تومانی/ کارتون
به گزارش میز نفت، دولت براي افزايش 50درصدي قيمت بنزين مصمم است. هم از برگزاري جلسات متعدد با محافل تصميم‌گيري براي متقاعدسازي آنها کوتاهي نمي‌کند و هم از سخنراني‌هاي متعدد درباره مزاياي اين تصميم. گ

همين روز گذشته در سخناني رئيس‌جمهور مزاياي افزايش قيمت را برشمرد و تأکيد کرد اين افزايش قيمت فقط صرف اشتغال‌زايي مي‌شود اما خوب است در اين فاصله که تا قانوني‌شدن افزايش قيمت‌ها باقي مانده، دولت و مجلس تجربياتي که در سال‌هاي قبل از افزايش قيمت‌ها داشته‌ايم و دستاوردهاي آن را بازخواني کنند.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد که در جريان شوک قيمتي انرژي در سال ۱۳۸۹، از طريق ورشکستگي و تعطيلي بنگاه‌ها، حداقل 1.4 ميليون شغل  در سال ۹۰ نسبت به ۸۹ از بين رفته است و طبق بررسی حسن سبحانی، کارشناس اقتصادی پيش‌بيني مي‌شود که با اين شوک قيمتي جديد نيز حدود ۸۰۰ هزار شغل از بين برود.

مرکز پژوهش‌هاي مجلس نيز در گزارشي تأکيد کرد افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي موضوع تبصره 18 موجب کاهش 0.75 تا يک درصدي رشد اقتصادي کشور در سال 1397 مي‌شود که اين کاهش رشد مي‌تواند به کاهش 360 تا 480 هزارنفري اشتغال منجر شود. دولت و مجلس بايد توجه داشته باشند که خود دولت بزرگ‌ترين مصرف‌کننده است.

 
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 19874
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *