۰

پیگیری زنگنه برای بازگرداندن مدیران برکنار شده

جابه‌جایی تعدادی از مدیران مناطق شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با تذکر بیژن زنگنه، وزیر نفت که تجربه سال‌ها مدیریت چالش‌های مختلف کشور را دارد و تاکید وی مبنی بر چشم‌پوشی از مشکلات پیش‌آمده روبه‌رو شد.
زنگنه - میز نفت
زنگنه - میز نفت
به گزارش میز نفت ، پس از جابه‌جایی تعدادی از مدیران مناطق شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، زنگنه در نامه‌ای خطاب به علیرضا صادق‌آبادی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ضمن تاکید بر این‌که اقدام صورت‌گرفته اصولی و قابل دفاع است، خواستار ابقای افراد مذکور شد.

در قسمتی از این نامه آمده است: "مطلع شدم که در پی طرح سؤال از این‌جانب در مجلس، شرکت پخش تعدادی از مدیران استانی خود را به علت ضعف در تعامل با عوامل توزیع و حمل فرآورده برکنار کرده است که گرچه این اقدام به‌طور اصولی، منطقی و قابل دفاع است، لیکن از آن‌جایی که این‌جانب همواره در طول مدت خدمت خود، همه موفقیت‌ها را از آن همکارانم دانسته و ضعف‌ها و مشکلات و عواقب ناشی از آن‌ها را شخصاً با دل‌وجان پذیرفته‌ام، لذا بر پایه همین اصل، دستور فرمایید همکارانی که به این علت برکنار شده‌اند، با اغماض، در سمت‌های خود ابقاء شوند."

کوله‌بار تجربه مدیریتی زنگنه باعث شده اکنون به این نتیجه برسد که در شرایط فعلی اگر بخواهیم کشور پیش برود باید همه تعامل و همراهی کنند. زنگنه  ضمن این‌که تصمیم مدیران پخش را نفی نکرده  است، ولی تاکید دارد، تا زمانی که مدیری تخلف شخصی نداشته، به دلیل قصور در کار برکنار نشود بلکه باید اشتباه را یادآور شد و به او کمک کرد تا مسیرش را طی کند.

درحالی‌که در این میان عده‌ای تغییر و جابه‌جایی مدیران را کودتا می‌خوانند و در پی هر اتفاقی به دنبال سیاه‌نمایی هستند، باید گفت این انتظار زیادی نیست که وزیر نفت از مدیرانش بخواهد با تمام وجود خدمت‌رسانی کنند.

تجربه سال‌ها حضور در مدیریت چالش‌های کشور باعث شده زنگنه با صرف‌نظر از حق خود و با پذیرش عواقب ناشی از ضعف‌ها، مدیران در سطوح مختلف را به همدلی و همبستگی بیشتر برای عبور از مشکلات آماده کند.

بر اساس این گزارش، در پی پیگیری وزیر نفت، صادق‌آبادی در نامه‌ای به سیدمحمدرضا موسوی‌خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، دستور بررسی علت برکناری تعدادی از مدیران را صادر کرد.

در این نامه آمده است: "در صورتی که دلیل برکناری تعدادی از مدیران مناطق پخش، صرفاً ناتوانی در تعامل صحیح با عوامل توزیع و حمل سوخت و همچنین ضعف در اجرای برنامه‌های شرکت ملی پخش که از وظایف اصلی و ذاتی هر مدیری است، باشد، اغماض و گزارش آن را به اینجانب ارائه نمائید."



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 19886
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *