۰

اصلاح خصوصی‌سازی در صنعت پتروشیمی

معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تشریح برنامه جدید توسعه صنعت پتروشیمی از برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به پروپیلن خبر داد و اعلام کرد: با اجرای برنامه‌های جدید، واردات برخی از محصولات پتروشیمیایی متوقف می شود.
اصلاح خصوصی‌سازی در صنعت پتروشیمی
به گزارش «ميزنفت» به نقل از مهر، محمد حسن پیوندی با انتقاد از اعمال سیاست‌های خصوصی سازی در صنایع پتروشیمی، گفت: تلاش می شود آسیب هایی که در جریان خصوصی سازی بر صنایع پتروشیمی وارد شده است را اصلاح کنیم.

معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه با توجه به اینکه دولت تلاش دارد هر چه زودتر از شرایط رکود خارج شود، در صنعت پتروشیمی نیز باید متناسب با آن تغییراتی انجام گیرد، تصریح کرد: از این رو افزایش ظرفیت تولید و صادرات محصولات پتروشیمی می‌تواند در بلندمدت به خروج اقتصاد از رکورد تاثیرگذار باشد.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه تامین خوراک آینده‌ صنعت پتروشیمی به ویژه پتروشیمی های مستقر در منطقه ماهشهر را یکی از اولویت های صنعت پتروشیمی برشمرد و اظهار داشت: یکی از استراتژی‌های آینده صنعت پتروشیمی در ۷ تا ۸ سال آینده را توسعه‌ منطقه و توجه به افزایش تولید پروپیلن است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد که طرح های موجود و جدید تولید متانول را به محض تولید به پروپیلن تبدیل کنیم، تبیین کرد: علت تغییر رویکرد به تولید پروپیلن آن است که هم اکنون از طرفی حجم زیادی اتیلن در کشور تولید شده و بعد از دسترسی به منابع عظیم پارس جنوبی حجم زیادی اتان در دسترس خواهد بود.

پیوندی، افزود: همچنین واحدهای تولید کننده اتیلن و پلی اتیلن زیادی در کشور ایجاد شده و هم اکنون در مقابل ۵ میلیون تن پلی اتیلن تنها یک میلیون تن پروپیلن وجود دارد.

سخنگوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: از طرف دیگر، بیشتر صنایع پایین دستی و تکمیلی پتروشیمی که توسعه‌ی آنها را هدف قرار داده‌ایم، نیازمند پروپیلن هستند. تمام شیمیایی‌ها و پلیمرهای ترکیبی همچون پلی اورتان و … موادی وابسته به پروپیلن هستند.

معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در حال حاضر برای تولید مواد شیمیایی همچون پلی کربنات برخی از محصولات پتروشیمیایی همچون فنول و استون وارد کشور می شودف تاکید کرد: در صورتی که برای تولید این دو محصول پتروشیمی به پروپیلن نیاز داریم.
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 1997
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *