۰

شرکت صادرات گاز احیا شد

شرکت صادرات گاز ایران که از آذر ماه سال گذشته بنا به دستور وزیر نفت منحل شده بود، صبح امروز با انتصاب امیر معینی توسط مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران دوباره احیا شد.
صادرات گاز - میز نفت
صادرات گاز - میز نفت
به گزارش میز نفت ، اوایل فعالیت دولت یازدهم بود که هیئت مدیره شرکت ملی نفت با صدور مصوبه‌ای انحلال شرکت ملی صادرات گاز را رسما اعلام کرد و فعالیت‌های صادرات گاز از مسیر خط لوله را به مدیریت بازرگانی شرکت گاز و صادرات LNG را به امور بین‌الملل شرکت نفت واگذار کرد.

پس از این تصمیم مسئولیت صادرات گاز توسط خط لوله رسما به امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران سپرده شد و صادرات گاز از دیگر طرق به شرکت ملی نفت ایران سپرده شد، بر این اساس مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران علی امیرانی را به عنوان سرپرست انتخاب کرد.

پس از انحلال شرکت صادرات گاز قراردادهای صادرات گاز ایران مانند قرار داد صادرات گاز به عمان، پاکستان و برخی دیگر از مشتریان ایران به مشکل خورد و حتی نبود مجموعه واحد به منظور سرو سامان دادن به قراردادهای گازی منجر به قطع گاز ترکمنستان به ایران شد

این روند موجب شد که در طول چند سال گذشته شرایط برای افزایش صادرات گاز ایران فراهم نشود تا اینکه صبح امروز علی‌ کاردر در حکمی مدیرعامل شرکت صادرات گاز ایران را منصوب کرد.

در حکم مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خطاب به امیرمعینی آمده است: «نظر به مراتب تعهد و تجارب جنابعالی و با توجه به تصمیم متخذه مجمع عمومی شرکت ملی صادرات گاز ایران در جلسه مورخ ۱۲ آذرماه ۱۳۹۶، به موجب این حکم به عنوان مدیرعامل شرکت صادرات گاز ایران منصوب می شوید. توفیق جنابعالی را در انجام وظایف و امور محوله از خداوند متعال خواستارم.



منبع : فارس
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 19971
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *