رکوردشکنی صادرات نفت از میادین جنوبی عراق

12 دی 1396 ساعت 16:52

صادرات نفت از بنادر جنوبی عراق به رکورد بالای ۳.۵۳۵ میلیون بشکه در روز در دسامبر در مقایسه با ۳.۵ میلیون بشکه در روز در ماه پیش از آن رسید.


به گزارش میز نفت ، صادرات نفت از جنوب عراق با تلاش این کشور برای جبران توقف صادرات از میادین نفتی کرکوک در شمال این کشور رو به افزایش است. روند صادرات از میادین شمالی کرکوک در اواسط اکتبر پس از این‌که ارتش عراق کنترل این میادین را از نیروهای کرد باز پس گرفت، متوقف شد. عمده نفت عراق از پایانه‌های جنوبی صادر می‌شود.

آمار دسامبر برای صادرات نفت از جنوب این کشور رکورد قبلی را که ۳.۵۱ میلیون بشکه در روز در دسامبر سال ۲۰۱۶ بود شکست. افزایش تولید از میادین نفتی کوچکی که از سوی شرکت دولتی نفت بصره توسعه یافته‌اند، کمک کرد صادرات دسامبر به رکورد بالایی صعود کند. با این‌همه افزایش صادرات مناطق جنوبی در ماه میلادی گذشته، توقف صادرات از شمال عراق را به طور کامل جبران نکرد.

یک مقام نفتی در شرکت نفت بصره به رویترز گفت: برنامه ما ادامه افزایش صادرات از میادین نفتی جنوبی برای جبران صادرات از دست رفته در کرکوک است.

عراق با ظرفیت تولید ۴.۸ میلیون بشکه در روز که بغداد قصد دارد آن را به رقم پنج میلیون بشکه در روز افزایش دهد، دومین تولید کننده بزرگ اوپک پس از عربستان سعودی است.


منبع : ایسنا


کد مطلب: 19975

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/19975/رکوردشکنی-صادرات-نفت-میادین-جنوبی-عراق

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir