۰

باج ۵۰۰ میلیاردی بنزینی

پادشاه عربستان از ترس شورش های مردمی و برای جبران افزایش دو برابری قیمت بنزین و وضع مالیات ارزش افزوده امتیازات مالی جدیدی به شهروندان عربستانی اختصاص داد.
محمد بن سلمان - میز نفت
محمد بن سلمان - میز نفت
به گزارش میز نفت به نقل از رویترز، ملک سلمان، پادشاه عربستان دستور داده تا به منظور جبران افزایش هزینه های کارمندان دولتی، در طی سال آینده ماهانه به هر کارمند سعودی هزار ریال (معادل 267 دلار) یارانه پرداخت شود. عربستان اخیرا اقدام به افزایش قیمت بنزین و اجرای مالیات بر ارزش افزوده کرده است.

پادشاه سعودی در یک حکم حکومتی که در رسانه ها منتشر شده همچنین دستور داده که 5 هزار ریال سعودی به پرسنل نظامی که در خطوط مقدم جنگ یمن خدمت می کنند پرداخت شود.

عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان، روز دوشنبه هفته گذشته در راستای برنامه اصلاح اقتصادی خود، قیمت بنزین را تقریبا دو برابر کرد. همچنین مالیات بر ارزش افزوده 5 درصدی بر مجموعه ای از کالاها و خدمات به اجرا گذاشته شده است.

ملک سلمان همچنین به دولت این کشور دستور داده تا در برخی موارد از جمله سلامت و خدمات آموزشی و همچنین خرید خانه برای نخستین بار به ارزش 850 هزار یال سعودی (226 هزار و 660 دلار) دولت بار پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را خود بر عهده بگیرد. مقرری دانشجویان، بازنشستگان و مقرری بگیران تامین اجتماعی نیز افزایش یافته است.

بر اساس یک برنامه مالی دراز مدت که در بودجه سال 2018 پیش بینی شده، عربستان طرح های خود برای حذف یارانه های حامل های انرژی را کند خواهد کرد.

به گفته کارشناسان امتیازات جدیدی که آل سعود به شهروندان عربستانی اختصاص داده است 500 میلیارد ریال سعودی برای این رژیم هزینه خواهد داشت.
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 19996
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *