۰

ماجرای 20 دقیقه در حادثه نفتکش

معاون دریایی سازمان بنادر گفت: اداره امداد و نجات دریایی چین ۲۰ دقیقه بعد از سانحه تصادم در ۱۶۰ مایلی بندر شانگهای، این حادثه را به نمایندگی شرکت ملی نفتکش ایران در چین اطلاع رسانی کرد.
ماجرای 20 دقیقه در حادثه نفتکش
به گزارش میز نفت٬ هادی حق‌شناس در گفتگو با مهر در خصوص نفتکش ایرانی که در آب های چین دچار حادثه شده، گفت: کشور چین نیروهای امداد و نجات خود را برای کمک به خدمه نفتکش ایرانی که در ۱۶۰ مایلی بندر شانگهای دچار آتش سوزی شده، اعزام کرده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این نفکش حامل میعانات گازی بوده است که از ساعت ۱۶:۳۰ عصر دیروز به وقت تهران پس از تصادم با کشتی فله‌بر چینی و حامل گندم، دچار آتش سوزی شده و همچنان در حال سوختن است.

وی ادامه داد: کروی کشتی چینی در هنگام وقوع سانحه از این شناور خارج شدند اما مشکل در حال حاضر خدمه کشتی ایرانی است که تحت پرچم پاناما تردد داشته و تا این لحظه هیچ سرنخی وجود ندارد که آیا آنها توانسته اند از کشتی خارج شوند یا خیر.

حق شناس تصریح کرد: نیروهای امداد و نجات چینی در حال اطفای حریق نفتکش ایرانی هستند و این کشتی همچنان روی آب است و غرق نشده است، ضمن اینکه از کشورهای دیگر در حاشیه دریای چین و کشتی های عبوری درخواست کمک کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله برای سازمان بنادر و دریانوردی، اطلاع از سلامت سرنشینان کشتی ایرانی است، گفت: این کشتی ۲۳ آذرماه وارد بندر عسلویه شد و ۵ دی ماه از این بندر به مقصد کره جنوبی خارج شد. سال تولید آن نیز ۲۰۰۸ است و از استانداردهای ایمنی جهانی برخوردار بود که نشان می دهد این نفتکش هیچ مشکلی از نظر ایمنی و فنی نداشته است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: این کشتی از سوی شرکت ملی نفتکش به یک شرکت کره ای اجاره داده شده بود و ۲۰ دقیقه بعد از سانحه، از سوی اداره امداد و سوانح چین به نمایندگی شرکت ملی نفتکش در این کشور اطلاع داده شده بود.

وی ادامه داد: هیاتی متشکل از سازمان بنادر و شرکت ملی نفتکش برای بررسی میدانی سانحه به چین اعزام می شوند.

حق شناس در خصوص خسارات اظهار داشت: در اثر این سانحه علاوه بر وارد آمدن خسارت برای ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی (نفت تغلیظ شده) که فوق العاده اشتعال پذیر است، به خود کشتی نیز خسارت وارد آمده و کاملا از بین رفته است؛ اما تاکنون برآوردی از میزان خسارات وارده نداشته ایم.
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 20015
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *