۰

متلاشی شدن یک باند قاچاق نفت

پلیس سنگاپور اعلام کرد ۱۷ مرد را دستگیر و میلیون‌ها دلار پول نقد و یک نفتکش کوچک را در جریان تحقیقات درباره سرقت در پایگاه صنعتی پولائو بوکوم توقیف کرده است.
متلاشی شدن یک باند قاچاق نفت
به گزارش میز نفت به نفل از رویترز٬ شرکت رویال داچ شل که برای نخستین بار در اوت این سرقت را به مقامات گزارش کرده بود، در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد این بازداشت‌ها شامل شماری از کارمندان شل بوده و انتظار می‌رود وقفه کوچکی در فعالیت‌های عرضه در بوکوم ایجاد شود.

۹ سنگاپوری به سرقت و دو تبعه ویتنام به دریافت کالاهای مسروقه و انتقال آنها از پولائو بوکوم به کشتی به نام پرایم ساوت متهم شده‌اند. همه دستگیرشدگان مرد بوده و حدود ۳۰ تا ۶۳ سال سن دارند. پلیس اعلام کرده شش نفر هنوز متهم نشده، اما تحت تحقیقات قرار دارند.

پلیس سنگاپور همچنین اعلام کرد ۳.۰۵ میلیون دلار سنگاپور (۲.۲۹) میلیون دلار پول نقد و یک نفتکش به وزن ۱۲ هزار تن را توقیف کرده و حساب‌های بانکی مظنونان بلوکه شده است.

بوکوم بزرگترین پالایشگاه شل در جهان از نظر ظرفیت میعانات نفتی است. این شرکت درباره میزان نفت به سرقت رفته توضیح نداد.

حمل و پالایش نفت سهم قابل توجهی در افزایش ثروت سنگاپور طی دهه‌های گذشته داشته است. این شهر-کشور آسیای جنوب شرقی یکی از مهم‌ترین قطب‌های معاملات نفت جهان به شمار می‌رود و عمده نفت خام خاورمیانه پیش از این‌که به دست مصرف‌کنندگان بزرگ در چین، ژاپن و کره جنوبی برسد از سنگاپور عبور می‌کند.

شل یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی در سنگاپور است.
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 20026
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *