۰

دلبری ژاپنی‌ها از آرامکو با وام دو میلیاردی

منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند شرکت نفتی آرامکوی عربستان سعودی به دنبال دریافت دو میلیارد دلار وام از آژانس اعتبار صادرات ژاپن است.
دلبری ژاپنی‌ها از آرامکو با وام دو میلیاردی
به گزارش میز نفت به نقل از ایسنا، بانک همکاری بین‌المللی ژاپن در حال بررسی این تسهیلات وام است، اما توافق نهایی هنوز حاصل نشده است. در صورت انجام چنین توافقی، آژانس اعتبار صادرات ژاپن دومین موسسه دولتی خواهد بود که در آستانه برنامه آرامکو برای عرضه اولیه عمومی سهام خود، تسهیلات مالی برای این غول انرژی عربستان فراهم می‌کند.

به گفته منابع آگاه، وام دهندگان ژاپنی برای فراهم کردن این وام به عنوان راهی برای نزدیک‌تر شدن به آرامکو و داشتن نقشی در عرضه اولیه عمومی سهام این شرکت صف کشیده‌اند. دولت انگلیس که با آمریکا برای میزبانی عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو رقابت می‌کند در نوامبر با یک ضمانت وام دو میلیارد دلاری برای آرامکو موافقت کرد.

این میزان ضمانت اعتبار صادرات بالای غیرمعمول با هدف فاینانس خرید کالاهای انگلیسی انجام گرفت، اما نشان داد انگلیس تلاش می‌کند بر تصمیم آرامکو درباره مکان عرضه سهام خود تاثیر بگذارد.

عربستان سعودی در راستای برنامه شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، برای تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه دولتی جهان و کاهش اتکای اقتصاد به درآمدهای هیدروکربن، به دنبال فروش حداکثر پنج درصد از سهام آرامکو است.
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 20038
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *