۰

عملیات جست‌وجوی پیکر دریانوردان ایرانی ادامه دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هیچ امیدی وجود ندارد که نفتکش به حالت اولیه بازگردد اما ما هنوز به‌دنبال این هستیم که تلاش‌هایی را برای پیداکردن پیکرهای این افراد (خدمه نفتکش) انجام دهیم.
علی ربیعی - میز نفت
علی ربیعی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از سوی رئیس جمهوری به‌عنوان مسئول پیگیری حادثه نفتکش ایرانی تعیین شده بود دقایقی پیش در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت نفتکش سانچی گفت: از همان روز اول که این حادثه اتفاق افتاد مقامات چینی رسماً اعلام می‌کردند امید به زنده ماندن کارکنان این نفتکش وجود ندارد اما ما به‌خاطر امیدی که داشتیم وارد عمل شدیم تا بتوانیم حتی اگر شده است یک یا دو نفر را زنده به دست آوریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز اینکه "همه سعی ما از عملیات امداد و نجات پیدا کردن پیکرهای تمام این کارکنان بود"، تصریح کرد: آن دو پیکری که توسط چینی‌ها نیز پیدا شد فقط استخوان است، اما ما انتظار داشتیم بتوانیم طی عملیات امداد و نجات تمام پیکرهای مطهر این افراد را که سربازان اقتصاد مقاومتی هستند به دست آوریم.

ربیعی تصریح کرد: امروز شدت انفجارها بسیار زیاد بود تا جایی که دمای برخی از نقاط کشتی به 900 درجه نیز می‌رسید و این موضوع شرایط را برای ورود به نفتکش سخت می‌کرد.

وی ادامه داد: عمق این منطقه حدود 110 متر است که این نفتکش در حال غرق شدن است و در بهترین حالت و با این شیب که غرق می‌شود ممکن است حدود 20 متر از آن بیرون آب باقی بماند و هیچ امیدی وجود ندارد که نفتکش به حالت اولیه بازگردد اما ما هنوز به‌دنبال این هستیم که تلاش‌هایی را برای پیدا کردن پیکرهای این افراد انجام دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کارشناسان چینی معتقد هستند بعد از انفجار کشتی در همان لحظه اول گازهای سمی تولید شده که با تنفس اولیه این اسیدسولفوریک موجب از دست دادن جان می‌شود، بنابراین، این عزیزان در همان لحظه اول جان خود را از دست داده بودند.

این عضو کابینه دولت در پایان تصریح کرد: امروز با فرمانده چینی عملیات مذاکره‌ای داشتم تا ببینم امکان بیرون آوردن پیکرها از نفتکش وجود دارد یا خیر که وی قطعاً می‌گفت شرایط نفتکش به‌گونه‌ای است که این کار تاکنون سابقه تاریخی نداشته و ریسک این کار بسیار بالاست اما پس از بازگشت به ایران باید این موضوع توسط کارشناسان ما نیز مورد بررسی قرار گیرد تا ببینیم آیا در آینده امکان این کار وجود دارد یا خیر.

به گزارش تسنیم، نفتکش ایرانی پس از حدود 8 روز سوختن به‌روی آب، ساعتی پیش به‌طور کامل در آبهای چین غرق شد. در این حادثه تمامی 32 خدمه این نفتکش جان به جان‌آفرین تسلیم کردند، اما فقط پیکر 3 تن از این افراد تا این لحظه پیدا شده است.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 20081
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *