۱

خواسته جدید عربستان از تولید کنندگان

وزیر انرژی عربستان از کشورهای تولیدکننده نفت خواست تا همکاری‌شان را تا پس از سال 2018 ادامه دهند اما توضیح داد که این به معنای شکل جدیدی از توافق است تا ادامه همین کاهش تولید که قیمت‌ها را در ماه های اخیر افزایش داده است.
خالد الفالح - میز نفت
خالد الفالح - میز نفت
به گزارش میز نفت ، وزیر انرژی عربستان از کشورهای تولیدکننده نفت خواست تا همکاری‌شان را تا پس از سال 2018 ادامه دهند اما توضیح داد که این به معنای یک شکل جدید توافق است تا ادامه همین کاهش تولید که قیمت‌ها را در ماه های اخیر افزایش داده است.

این نخستین باری است که عربستان علنا از احتمال شکل جدید همکاری میان تولیدکنندگان نفت پس از سال 2018 صحبت کرده است.

این توافق در ابتدا در ژانویه گذشته منعقد شد و در دسامبر امسال منقضی می‌شود.

خالد الفلیح درحاشیه نشست مشترک نظارت وزرای کشورهای عضو اوپک و کشورهای تولیدکننده نفت غیراوپکی بر اجرای توافق کاهش تولید در میان خبرنگاران گفت ادامه همکاری، جهان را متقاعد خواهد کرد که هماهنگی میان تولیدکنندگان هنوز اینجا وجود دارد.

«ما نباید تلاش‌هایمان را به سال 2018 محدود کنیم- ما به مذاکره در مورد چهارچوب طولانی‌تری از همکاری نیاز داریم... من در مورد ادامه چارچوبی که آغاز کردیم، صحبت می‌کنم که اعلان همکاری تا پس از سال 2018 است. »

«این لزوما به این معنا نیست که به محدودیت‌ها یا کاهش‌های بشکه به بشکه یا اهداف تولید کشو به کشور که در سال 2016 امضا کردیم، پایبند باشیم اما به سهام داران، سرمایه‌گذاران و مشتریان و جامعه جهانی اطمینان داد که این چیزی است باقی می‌ماند. و ما داریم با هم کار می کنیم.»

فلیح گفت اقتصاد جهانی تقویت شده است درحالی‌که عرضه کاهش یافته است. اما تولیدکنندگان هنوز کارهای زیادی پیش رو دارند که سلامت را به بازار برگردانند و بعید است که این توازن تا نیمه سال ایجاد شود.

فلیح و وزیر انرژی امارات و عمان خاطرنشان کردند که افزایش قیمت نفت برنت به بالاترین رقم در 3 سال گذشته می تواند به افزایش عرضه نفت شیل منجر شود.

اما هم فلیح و هم وزیر انرژی امارات گفتند فکر نمی‌کنند که افزایش قیمت‌ها بتواند تقاضا برای نفت را مختل کند.

وزیر نفت عمان گفت تولیدکنندگان در ماه نوامبر بحث می‌کنند که آیاد این توافق را تمدید کنند یا وارد نوع جدید از توافق شوند.

وی گفت عمان با نوع جدید توافق موافق است.



منبع : فارس
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب: 20173
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *