۰
۴
دستوری عجیب پس از پایان آتلیه

منع تهیه گزارش فنی از رگ سفید

حالا که همه چیز آرام است و قهرمان پروری‌ها از 147 رگ سفید به پایان راه خود رسیده است٬ خبری از گزارش‌های فنی نیست؛ شرکت ملی نفت و معاونت تولید NIOC حتی بک برگه گزارش هم از دلایل فوران چاه 147 و هزینه‌های بعد از فوران تهیه نکرده و همه چیز را مسکوت گذاشته‌اند.
پاک نژاد - میز نفت
پاک نژاد - میز نفت
به گزارش میز نفت٬ بر اساس گفته‌های منابع آگاه٬ طی دستور شفاهی صادر شده هرگونه تهیه گزارش دقیق و کارشناسی از این حادثه ممنوع شده و «باید» فراموش شود. دستوری که مشخص نیست چرا و به چه دلیل صادر شده است تا تنها اقدام صورت گرفته پس از مهار فوران٬ چاپ و نصب بنرهای تبلیغاتی باشد.

 چه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و چه شرکت ملی حفاری از تهیه گزارش‌های فنی منع شده و حتی در قالب گزارش‌های محرمانه نیز هیچ موردی نباید گزارش شود. این در حالی است که مدیران شرکت ملی نفت در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حاضر شده و قول دادند تا ده روز دیگر گزارشی در این باره ارائه کنند.

 از آن وعده‌٬ ده‌ها روز گذشته است ولی هنوز خبری از گزارش نیست٬ به جز جان باختن دو نفر از کارکنان شرکت ملی حفاری٬ میلیون‌ها دلار از منابع ملی در آتش سوخت و چندین میلیارد تومان برای مهار این فوران هزینه شد. برخی منابع می‌گویند بیش از 300 میلیارد تومان از منابع کشور در این حادثه از بین رفته  اما با این وجود٬ حتی یک برگه گزارش هم درباره دلایل این اتفاق٬ کم کاری‌ها و هزینه‌های مربوط به آن تهیه نشده است.

 مستندات مربوط به این حادثه به بایگانی رفته و همه چیز به تاریخ سپرده شده است. اینکه معاونت تولید چرا سعی در مسکوت گذاشتن دلایل حادثه رگ سفید دارد در نوع خود قابل تامل است و گویا کسی خود را مسئول پاسخگویی نمی‌داند. حالا که شور و هیجان رگ سفید خوابیده است٬ باید مشخص شود چه اتفاقی رخ داده است و چه افرادی باید بابت جان باختن دو تن از کارکنان شرکت ملی حفاری و تلف شدن سرمایه‌های ملی پاسخگو باشند؛ هرچند که طبق معمول گفته خواهد شد مقصر٬ «قبلی»‌ها هستند. همان شیفت صبحی‌ها...!
سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 20200
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پاك نژاد كاري بجز .... مديران ندارد. اين فرد وقتي سر چاه رگ سفيد بود هم تمام وقتش را به مصاحبه با آدمهاي مناطق و حفاري مي گذراند و دست از افكار .... برنمي داشت.
Iran, Islamic Republic of
ببينيد اين فرد ديگر تا كجا رفته كه دل .... از دستش خون است و چند بار بخاطر اين فرد استعفا داده .... ديگر از جنس خودش است.
Iran, Islamic Republic of
.... با اطلاعات نادرستي كه به وزير مي دهد ايشان را هم گمراه و در راستاي منويات خود هدايت مي كند.ملاحظه فرماييد اين بابا چند بار تصميم خطا گرفته كه وزير را منحرف نموده نمونه اش كه ما كارشناسان حفاري ديديم همين عزل و نصب .... بود.
Iran, Islamic Republic of
من واقعا خيلي به تحصيلات اين فرد مشكوكم.چون من فارغ التحصيل شريف هستم و سطح دانش افراد را بخوبي تشخيص مي دهم.وقتي رزومه ايشان را خواندم و شيوه صحبت كرن ايشان را ديدم واقعا به تحصيلات ايشان مشكوكم.