۰

آرامکو به جنگ ماشین های الکتریکی می رود

عربستان سعودی تلاش های فراوانی برای رونق اقتصاد نفتی خود در سال های اخیر داشته است. اخیرا پرچمدار اقتصاد نفتی این کشور به دنبال راه هایی تازه برای کسب درامد از عظیم ترین سرمایه این کشور است.
آرامکو - میز نفت
آرامکو - میز نفت
به گزارش میز نفت ، سعودی آرامکو، بزرگترین صادرکننده نفتی دنیا، به دنبال سرمایه گذاری گسترده روی توسعه کیفیت و کارایی موتورهای بنزینی و روش های جدید تبدیل مستقیم نفت خام به محصولات پتروشیمیایی دارد.

افزایش کارایی و کاهش هزینه موتورها و محصولات پتروشیمیایی،  استمرار وابستگی به نفت و محصولات نفتی در سال های آینده و تقابل با وسایل نقلیه الکتریکی و حفظ سوخت های فسیلی از اهداف این شرکت در سال های آینده به شمار می رود.

فشرده سازی بنزین در سیلندر ماشین ها به جای استفاده از جرقه الکتریکی و آتش زدن بنزین، یکی از تکنولوژی های نوین مدنظر آرامکو در موتورهای بنزینی آینده است.

معاون آرامکو، احمد الخوویتر دراین باره می گوید: موتورهای احتراق درونی مسیر طولانی ای را برای بهبود و توسعه اقتصادی دارند. و در آینده قیمت این موتورها پایین تر خواهند آمد.

سعودی آرامکو با داشتن ۲۶۰ میلیارد بشکه از مخازن نفتی دنیا، مهره تاثیرگذار عربستان صعودی برای در اقتصاد این کشور به شمار می آید. برنامه فروش ۵ درصدی مخازن درجای این کشور در سال جاری، رکوردی تازه در فروش نفت در دنیا به شمار می رود. این غول نفتی در کنار برنامه های کوتاه مدت، برنامه های بلندمدتی نیز برای تضمین سهم خود در فروش جهانی نفت در سال های آتی در سر دارد.


منبع : ​انرژی امروز
 
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 20222
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *