۰
خادمی تشریح کرد:

جزئیاتی تازه از اختلاس اخیر نفتی

نائب‌ رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه رقم اختلاس شرکت نفت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است، گفت: حسابرسی داخلی شرکت تعارضات و ابهامات مالی در امور اکتشاف را گزارش کرده بود.
جزئیاتی تازه از اختلاس اخیر نفتی
به گزارش میز نفت٬ هدایت الله خادمی نائب‌رئیس کمیسیون انرژی در گفت‌و‌گو با فارس، گفت: بر اساس اسنادی که موجود است حسابرسی داخلی شرکت ملی نفت در گزارش‌هایی تعارضات مالی در مدیریت امور اکتشاف را گزارش کرده و با طرح کردن برخی ابهامات خواستار پاسخگویی مسئولان ذیربط شده است ولی هیچ پاسخی دریافت نشد.

وی با اشاره به جلسه 2 روز بعد از افشای این فساد گفت: در این جلسه وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت، حسابرس داخلی و ... حضور داشتند که گویا با التهاب همراه بوده است گزارش‌هایی داده می‌شود که کمی سرنخ ماجرا را روشن می‌کند. 

نماینده مردم ایده و باغملک با اشاره به نامه اخیر وزیر نفت به سازمان حسابرسی گفت: در این نامه وزیر نفت خواستار پاسخگویی این سازمان به اختلاس اخیر شده است، در حالی که سازمان حسابرسی هیچگاه همه حساب‌های زیرمجموعه نفت را بررسی نمی‌کند و به صورت رَندُم حساب‌هایی را بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: متهمی که طی روزهای اخیر عکس وی منتشر شده است سال‌ها در خزانه داری امور مالی اکتشاف مشغول بوده است و در دورانی مدیرمالی جدید اکتشاف، وی را جابجا کرده و به واحد سندرسی منتقل می‌کند اما اندکی بعد مدیرمالی برکنار شده و مدیرمالی جدید وی را به خزانه داری بر می‌گرداند.

خادمی تصریح کرد: بخشی از اختلاس وی از محل سپرده‌های پیمانکاران در حساب اکتشاف بوده است؛ در این حساب بخشی از حجم مالی پروژه‌های پیمانکاران بلوکه می‌شود تا کاری وی به اتمام برسد که چون این پول در حساب اکتشاف بوده متهم از آن بهره برداری کرده است.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که حجم این اختلاس چقدر است، گفت: روز اول که حساب‌ها بررسی شد حدود 60 میلیارد تومان بوده که در بررسی‌های بیشتر و تحقیقات تکمیلی این رقم افزایش یافت و اکنون نزدیک به 200 میلیارد تومان است، اما بطور قطع متهم این اختلاس تنها نبوده و همدستانی دارد که چنین زمینه‌ای را برای وی فراهم کرده‌اند.
يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 20239
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *