۰

تسویه بانک با جایگاه‎داران سوخت یک بار در روز

همزمان با ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی برای تسویه ساتنا، رئیس جایگاه داران سوخت اعلام کرد که بنزین فقط با پول نقد توزیع می شود ولی بانک ملت که متولی امور بانکی در جایگاه های سوخت است می گوید: به جای ۶-۷ بار از این پس یک بار در روز تسویه انجام می شود.
پمپ بنزین - میز نفت
پمپ بنزین - میز نفت
به گزارش میز نفت ،  طی روزهای اخیر پس از تغییر سیکل تسویه در سامانه پایا که برای واریز وجه کارتخوان‌ها از آن استفاده می‌شود، برخی از جایگاه‌های سوخت دستگاه‌های کارتخوان نصب شده در پمپ‌ها را خاموش کردند و با نصب پلاکاردهایی اعلام کردند که وجه سوخت را فقط با اسکناس دریافت می‌کنند.

این اقدام اما با همراهی تعداد زیادی از جایگاه‌ها همراه نشد و طبق گزارش‌های میدانی، برخی از معدود جایگاه‌هایی که دریافت الکترونیکی وجه سوخت را متوقف کرده بودند، دستگاه‌های کارتخوان را دوباره روشن کرده‌اند.

امروز نیز البته رئیس جایگاه داران سوخت در گفت‌وگویی اعلام کرد که به دلیل مشکلاتی که با بانک‌ها داریم از این پس جایگاه‌ها فقط در قبال دریافت پول نقد بنزین تحویل می‌دهند.

این اظهارات رئیس جایگاه داران سوخت البته به دلیل واریز با تاخیر پول از طریق کارت‌های اعتباری و دستگاه‌های پوز به حساب جایگاه‌داران سوخت است که موجب ایجاد مشکلات برای مردم و جایگاه‌داران شده است.

بانک ملت متولی امور بانکی در جایگاه های سوخت است چراکه از سال 85 از طریق کیف پول و بعد از آن با نصب کارتخوان‌ در جایگاه‌های سوخت، نقل و انقال پول در پمپ بنزین ها را برای مردم و جایگاه داران تسهیل کرد.

برهمین اساس خبرنگار تسنیم با تبریزی مدیر امور فناوری بانک ملت گفت گفت‌وگویی درباره تسویه پول در جایگاه های سوخت انجام داد. وی با تاکید براینکه سیاست جدید بانک مرکزی به نفع تمام مردم است گفت: دستگاه هایی که از سال 85 در جایگاه های سوخت نصب شده از نظر فنی و ایمنی دقیقاً مشابه همان سیستمی است که در شعب بانکی فعال است.

مدیر امور فناوری بانک ملت با تاکید بر پرداخت امن, مطمئن و سریع در جایگاه های سوخت, تصریح کرد: در تمام این سال ها مشتریان به سرعت کارشان را از طریق سیستم های نصب شده در جایگاه های سوخت انجام داده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ تراکنشی در سیستم و دستگاه های نصب شده در جایگاه های سوخت گم نشده است، افزود: این دستگاه ها با همان سیاستی که از سوی بانک مرکزی و شاپرک ابلاغ می شود، کارشان را انجام می دهند.

تبریزی با تأکید براینکه سیاست جدید بانک مرکزی در حوزه پرداخت نیازمند پیروی تمامی بانک ها و اصناف است , گفت: الان پول جایگاه داران به صورت منظم و روزانه به حساب‌شان واریز می شود اما فقط یک بار در روز.

به گفته این مقام مسئول در بانک ملت, قبلاً تسویه با جایگاه داران سوخت طی 6-7 نوبت در روز انجام می شد ولی با سیاست جدید این 7 نوبت در یک نوبت تجمیع شده و واریز انجام می شود.

وی با بیان اینکه البته تسویه یک بار در روز نیز طبق دستور بانک مرکزی است, گفت: تا کنون حتی یک بار هم تراکنشی در این دستگاه ها گم نشده و حتی پولی هم کمتر به حساب جایگاه های سوخت واریز نشده است.

مدیر امور فناوری بانک ملت پرداخت پول نقد در جایگاه های سوخت را بعد از این همه سال فرهنگ سازی و پرداخت هزینه های سنگین برای نصب دستگاه های کارتخوان و انجام تراکنش های بانکی را منطقی نداست و از همه مردم درخواست همکاری با سیاست جدید مرکزی را کرد.

گفتنی است پیش از این شهریار خلیلی، رئیس اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک‌ملت در پاسخ به این پرسش که آیا طی یک هفته گذشته تغییری در تعداد تراکنش‌های جایگاه‌های سوخت اتفاق افتاده است، گفته بود: تغییر محسوسی نداشته‌ایم البته تراکنش‌ها کمتر از ده درصد کاهش داشته‌اند که علت آن کم شدن تردد در شرایط جوی روزهای اخیر و تعطیلی ‎مدارس و ادارات بوده و طبیعی است که نیاز به سوخت‌گیری کاهش یابد.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 20319
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *