۰

تولید نفت روسیه پایین 11 میلیون بشکه ماند

تولید نفت خام روسیه در ژانویه که افزایش تولید پروژه‌های در اختیار شرکت‌های خارجی، کاهش اندک غول‌های انرژی روسی را جبران کرد، نسبت به دسامبرسال ۲۰۱۷ تغییر چندانی نداشت.
نفت روسیه - میز نفت
نفت روسیه - میز نفت
به گزارش میز نفت ، آمار وزارت انرژی روسیه نشان داد تولید نفت این کشور در ژانویه ۴۶.۳۰۶ میلیون تن یا ۱۰.۹۵ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۴۶.۳۳۸ میلیون تن در دسامبر سال ۲۰۱۷ اندکی کاهش داشت.

تولید نفت روسیه در ژانویه مطابق با تعهد این کشور تحت توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک برای محدود کردن ۳۰۰ هزار بشکه در روز از میزان عرضه نسبت به سطح تولید اکتبر ۲۰۱۶ بود. میزان تولید این کشور در اکتبر ۲۰۱۶ به ۱۱.۲۴۷ میلیون بشکه در روز صعود کرده بود که بالاترین سطح تولید در حدود ۳۰ سال گذشته بود.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: تولید نفت این کشور در ژانویه در راستای پیمان میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک ۳۰۱ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز کاهش داشت.

طبق آمار وزارت انرژی روسیه، تولید نفت پروژه‌های "توافق تولید مشترک" ماه میلادی گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت در حالیکه تولید روس‌نفت و لوک اویل به ترتیب به میزان ۰.۲ درصد و ۰.۵ درصد کاهش یافت.

متوسط تولید روزانه روسیه در کل سال ۲۰۱۷ به ۱۰.۹۸ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان در ۳۰ سال اخیر بود.



منبع : ایسنا
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 20320
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *