۰

الماسی: سه درصد کم است

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس گفت: مبنای تخصیص 3 درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی برای مناطق نفت‌خیز، گازخیز و کمتر توسعه‌یافته ناعادلانه است.
سکینه الماسی - میز نفت
سکینه الماسی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، سکینه الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار کرد: بر اساس بند ب تبصره یک لایحه بودجه سال 97 سه درصد (3%) از صادرات نفت خام و میعانات گازی برای مناطق و شهرستان‌های نفت‌خیز، گازخیز و کمتر توسعه‌یافته اختصاص یافته که برای استان‌های گازخیز ناعادلانه است.

وی افزود: هم‌ اکنون اکثر تولید گاز کشور دارای مصارف داخلی است و صادر نمی‌شود و اگر مبنای تخصیص 3 درصد درآمد حاصل از صادرات باشد ناعادلانه است و باید میزان تولید مد نظر قرار بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های جایگزینی گاز به جای نفت در کشور سهم سوخت مایع از 45 درصد به 12 درصد کاهش یافته و سهم گاز در صنایع و نیروگاه‌ها از 55 درصد به 88 درصد رشد یافته است افزود: عادلانه نیست که چون گاز تولیدی در مناطق گازخیز بیشتر در داخل مصرف می‌شود سهم آنان نادیده گرفته شود.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس  اظهار داشت: پس از این توضیحات به نمایندگان مجلس، اکثریت نمایندگان به تغییر این بخش از لایحه بودجه کشور رای مثبت دادند.



منبع : فارس
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 20328
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *