۰

نوک پیکان تحریم‌های آمریکا به سوی نفت ونزوئلا

زیر خارجه آمریکا از بررسی محدودیت واردات نفت خام ونزوئلا و صادرات محصولات پالایش شده آمریکا به ونزوئلا به منظور تحت فشار قراردادن دولت سوسیالیست این کشور خبر داد.
رکس تیلرسون - میز نفت
رکس تیلرسون - میز نفت
به گزارش میز نفت ، رکس تیلرسون در یک کنفرانس خبری در بوینس آیرس با اشاره به بحران اقتصادی و سیاسی ونزوئلا گفت: یکی از مسائلی که در بررسی تحریم‌های نفتی مورد توجه قرار می‌گیرد، تاثیری آنها بر زندگی مردم عادی ونزوئلا است.

تیلرسون اظهار کرد: ما به دنبال بررسی گزینه‌ها هستیم و در حال ارزیابی به حداقل رساندن تاثیر این تحریم‌ها بر منافع تجاری آمریکا و سایر کشورهای منطقه آمریکای لاتین هستیم.

محدودیت‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا، فشار مالی بر این کشور عضو اوپک را که دچار کمبود شدید مواد غذایی و دارویی است، تشدید خواهد کرد. تحریم‌ها تاکنون اشخاص حاضر در دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزولا و ممنوعیت خرید اوراق قرضه جدید ونزوئلا را هدف گرفته بود.

خورخه فائوری، وزیر خارجه آرژانتین، که در این کنفرانس حضور داشت، گفت: کشورش به دقت احتمال محدودیت‌های فروش نفت و سوخت را بررسی می‌کند، اما تحریم‌ها هرگز نباید به مردم عادی ونزوئلا صدمه بزند.

سایر دولت‌های آمریکای لاتین نیز اعلام کردند تمایلی به در پیش گرفتن اقداماتی که بحران انسانی ونزوئلا را وخیم می‌کند ندارند.

طبق آمار تامسون رویترز، فروش نفت خام ونزوئلا به آمریکا تحت تاثیر تحریم‌ها علیه این تولیدکننده اوپک، در سال ۲۰۱۷ به پایین‌ترین میزان از سال ۱۹۹۱ سقوط کرد.

رویترز اواسط سال میلادی گذشته به نفع از منابع آگاه خبر داده بود دولت آمریکا در حال بررسی تحریم‌هایی علیه بخش انرژی ونزوئلا شامل شرکت نفت دولتی PDVSA - مسئول عمده صادرات نفت این کشور - است.



منبع : ایسنا
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 20341
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *