۱
۱
وزارت نفت منفعل عمل نکند

خظر ریزش کارکنان نفتی

​نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با خطرناک خواندن تعیین سقف پاداش سنوات برای کارکنان صنعت نفت گفت: در این صورت شاهد ریزش شدید نیروهای با تجربه صنعت نفت خواهیم بود.
خظر ریزش کارکنان نفتی
به گزارش میز نفت، هدایت الله خادمی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس درباره طرح کمیسیون تلفیق که بر اساس آن سقف پاداش سنوات کارکنان 250 میلیون تومان تعیین شده است، گفت: تعیین این سقف برای کارکنان صنعت نفت برخلاف منافع ملی است، زیرا بخش عمده‌ای از منابع دولت توسط این کارکنان تامین می‌شود و در صورت تصویب این طرح در صحن علنی مجلس، تا چند سال دیگر همین منابع را هم از دست خواهیم داد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مستثنا شدن کارکنان صنعت نفت از این طرح مغایر عدالت نیست؟ بیان داشت: متاسفانه برخی افراد عدالت را همان برابری می‌خوانند در حالی که عدالت می‌گوید هر کسی با توجه به جایگاه و نقشش در اقتصاد باید از امکانات برخوردار باشد؛ بر همین اساس کارکنانی که 60 درصد منابع کشور را تامین می‌کنند و نقش غیرقابل انکاری در اقتصاد ایران دارند باید با سایر کارکنان نفت تفاوت داشته باشند؛ اغلب بخش های دولت از زحمات و تخصص کارکنان نفت ارتزاق می کنند و این موضوع مهم را نباید فراموش کرد.

خادمی تصریح کرد: این به معنای نادیده گرفتن زحمات سایر کارکنان دولت و یا کم ارزش بودن کارشان نیست، بلکه مساله این است که نقش کارکنان صنعت نفت در تامین نیازهای مالی و درآمدی دولت قابل مقایسه با سایر دستگاه‌های دولتی نیست؛ این حقیقتی غیرقابل کتمان است که هم ده‌ها سال در ایران وجود داشته و هم در کشورهای همسایه نیز چنین موضوع بدیهی  وجود دارد.

وی با بیان اینکه کارکنان صنعت نفت همواره برای کشور یک سرمایه راهبردی هستند، گفت: به یُمن همین کارکنان بود که ضربه مهلک به رژیم پهلوی وارد شد و پس از پیروزی انقلاب، چرخ نفت را به گردش درآوردند و در سخت ترین شرایط اجازه ندادند کشور در تنگننا قرار بگیرد.

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: می‌گویند برجام در حوزه نفت و افزایش درآمد صنعت نفت پربرکت بوده است، ولی نمی‌گویند در شرایطی که دنیا هیچگاه فکر نمی‌کرد ظرفیت تولید نفت ایران کمتر از 3 ماه به میزان 4 میلیون بشکه برگردد، این کارکنان و مدیران عملیاتی بودند که تولید و بازاریابی نفت را احیا کردند و کشور را یکبار دیگر از شرایط سخت نجات دادند.

وی با انتقاد از مدیران وزارت نفت در این باره گفت: متاسفانه مدیران وزارت نفت این واقعیات را فراموش کرده‌اند و بطوری برخورد می‌کنند که گویا مدافع این طرح هستند؛ مدیرانی که برای ابقا به مجلس رفت و آمد دارند و رابطه خوبی با برخی نمایندگان دارند خود را به خواب زده‌اند و متوجه نیستند چه خطری نفت را تهدید می‌کند.

خادمی ادامه داد: طی روزهای مسئولان وزارت نفت به مجلس نیامدند تا تبعات این طرح کمیسیون نلفیق را روشن سازند در صورتی که انتظار بود مسئولین و معاونانین وزارتخانه حتی شب‌ها در مجلس می‌خوابیدند و نمایندگان را متقاعد می کردند که چنین طرحی تا چه اندازه به ضرر کشور است.

وی اضافه کرد: فردا اگر شرایط مهیا باشد و وقتی داده شود در مخالفت با این طرح صحبت خواهم کرد تا نمایندگان نسبت به عواقب چنین طرحی آگاه شوند؛ با تصویب چنین طرحی صنعت نفت با بحران مواجه و راه برای هدیه این صنعت به شرکت‌های خارجی و از دست دادن استقلال کشور همراه می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: امیدوارم فردا تعدادی از مسئولان وزارت نفت به مجلس بیایند و از حق کارکنان صنعت نفت و جلوگیری از تضییع شدن حق و حقوق آنها دفاع کنند.
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب: 20346
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Switzerland
با سلام وعرض ادب وخسته نباشید به جنابعالی وهمکاران محترم به استحضارمیرساندحقیربابیش از سی سال خدمت درمحرومترین شهرخراسان رضوی هنوزخانه برای بازنشستگی ندارم خواهشن فکری به حال ما پایین دستی های مسئول که واقعا همه وقت وعمرمان را برای خدمت بهمردم گذراند یم والان وافعااز شرکت بیرون برویم ویابازنشست شویم جای خوبی نداریم وفرزندانمان همیشهما را تحقیر نموده که آخرزحمت خالصانه نبایداینچنین شودباتشکر از تمام زحماتی که متحمل میشویداجرتان باآقاصاحب الزمان صادقی درگز