افت بورس‌ها موجب کاهش قیمت نفت شد

17 بهمن 1396 ساعت 13:19

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۱ سنت، معادل ۱.۱ درصد کاهش به ۶۶ دلار و ۹۱ سنت رسید.


به گزارش میز نفت ، در حالی که بازارهای مالی جهان شاهد یکی از بزرگترین کاهش های میانه روز از زمان ثبت اطلاعات معاملات بورس وال استریت هستند، قیمت نفت امروز بیش از یک درصد کاهش یافت و روند کاهشی جلسه قبل را تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 71 سنت، معادل 1.1 درصد کاهش به 66 دلار و 91 سنت رسید. قیمت فعلی نفت برنت بیش از 4 دلار نسبت به بالاترین رقم های ثبت شده در ماه گذشته کاهش نشان می دهد.

قیمت نفت خام امریکا نیز امروز با 69 سنت، معادل 1.1 درصد کاهش به 63 دلار و 46 سنت رسید. قیمت این شاخص نفتی نیز نسبت به بالاترین رقم های سال 2018 بیش از 3 دلار کاهش داشته است.

سوکریت ویجایاکار، مدیر موسسه مشورتی تریفکتا انرژی در این باره گفت: «کاهش (قیمت نفت) عمدتا ناشی از سقوط شاخص های بورس است... مردم دارند به عنوان یک ارز امن به سمت دلار هجوم می برند. این مسئله موجب افزایش ارزش دلار می شود و کالاهایی مانند نفت و طلا را برای خریداران غیردلاری گرانتر می نماید.»

بازارهای مالی روز دوشنبه و به دنبال افزایش شدید بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا که نگرانی ها از افزایش تورم و بالا رفتن بیشتر نرخ بهره را تشدید کرد، شاهد افت شدیدی بود.

افت 4.6 درصدی شاخص صنعتی داو جونز در روز دوشنبه بیشترین افت ارزش این شاخص از اوت 2011 تاکنون بود و سقوط 1175 واحدی این شاخص در طی یک روز در کل تاریخ وال استریت بی سابقه گزارش شده است. ارزش شاخص داو جونز برای دقایقی بیش از 6 درصد سقوط کرد.

بانک جی پی مورگان آمریکا در یادداشتی برای مشتریانش نوشت: «به یکباره نرخ تورم به یکی از داغ ترین موضوعات مورد بحث در بازارها تبدیل شده است.»



منبع : تسنیم


کد مطلب: 20356

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/20356/افت-بورس-ها-موجب-کاهش-قیمت-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir