عربستان قیمت نفت خود را در بازار آسیا تغییر نداد

18 بهمن 1396 ساعت 9:58

عربستان در واکنش به کاهش فصلی تقاضا برای نفت، برای دومین ماه متوالی قیمت نفت خام خود را در بازار آسیا بدون تغییر حفظ کرد.


به گزارش میز نفت ، عربستان در واکنش به کاهش فصلی تقاضا برای نفت، برای دومین ماه متوالی قیمت نفت خام خود را در بازار آسیا بدون تغییر حفظ کرد.

شرکت سعودی آرامکوی عربستان، قیمت رسمی نفت خام عرب لایت خود را در بازار آسیا یک دلار و 65 سنت بالاتر از شاخص منطقه ای تعیین کرده است. این اولین بار از سال 2007 تاکنون است که قیمت نفت عرب لایت عربستان در بازار آسیا برای دومین ماه متوالی ثابت باقی مانده است. تحقیق بلومبرگ از 5 پالایشگاه و تاجر آسیایی نشان می داد که آرامکو قیمت نفت سبک خود را 5 سنت کاهش خواهد داد.

تقاضا برای نفت خام معمولا در اوایل سال و همزمان با شروع فصل تعمیر و نگهداری پالایشگاه ها قبل از شروع فصل اوج تقاضا در تابستان در آمریکای شمالی، کاهش می یابد. آرامکو تا ماه ژانویه قیمت نفت سبک خود در بازار آسیا را برای 5 ماه متوالی افزایش داده بود.

رابین میلز، مدیر موسسه قمر انرژی در دوبی گفت: «ما در حال ورود به دوره فصلی کاهش تقاضا هستیم... این بعد از رشد قوی استفاده از نفت در پایان سال گذشته رخ می دهد.»

تولید کنندگان نفت خاورمیانه در حال رقابت با صادر کنندگان نفت آمریکای لاتین، شمال آفریقا و رویه در بازار آسیا هستند. تولید کنندگان منطقه خلیج فارس عمدتا نفت خود را در قالب قراردادهای بلندمدت به پالایشگاه ها می فروشند. بخش عمده ای از شرکت های نفتی دولتی حاشیه خلیج فارس، نفت خود را پایین تر یا بالاتر از یک شاخص نفتی مشخص قیمت گذاری می کنند. در بازار آسیا آن شاخص معدل قیمت نفت های عمان و دوبی است.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 20368

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/20368/عربستان-قیمت-نفت-خود-بازار-آسیا-تغییر-نداد

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir