۰

آغاز عملیات پاکسازی مسیر انتقال نفت عراق به ایران

نیروهای عراقی روز چهارشنبه عملیات امنیتی را در مسیر ترانزیت نفت به ایران آغاز و اعلام کردند گروه‌های تروریستی پنهان شده در نواحی مرزی کوهستانی را از بین می‌برند.
نفت عراق - میز نفت
نفت عراق - میز نفت
به گزارش میز نفت ، مقامات نفتی عراق در دسامبر اعلام کردند که قصد دارند نفت کرکوک را از طریق کامیون نفتکش به پالایشگاه کرمانشاه ایران ارسال کنند. این برنامه قرار بود هفته گذشته آغاز شود اما مقامات عراقی درباره دلایل به تاخیر افتادن آن توضیح نداده بودند.

انتقال نفت به ایران تحت یک قرارداد سواپ که در دسامبر از سوی دو کشور اعلام شد، مورد توافق قرار گرفت تا امکان ازسرگیری صادرات نفت از کرکوک فراهم شود.

ایران و عراق با سواپ حداکثر ۶۰ هزار بشکه در روز نفت تولید شده در کرکوک با نفت ایرانی که به جنوب عراق تحویل داده خواهد شد، موافقت کرده‌اند.

فروش نفت کرکوک از زمانی که نیروهای عراقی کنترل میادین نفتی این منطقه را از نیروهای کرد بازپس گرفتند، متوقف شده است. نیروهای کرد کنترل کرکوک را پس از بیرون راندن گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ بدست گرفته بودند.

نیروهای ارتش عراق در بیانیه ای اعلام کردند با هدف تامین امنیت و ثبات و نابودی عوامل تروریستی و ادامه عملیات‌های پاکسازی، عملیاتی در اوایل صبح روز چهارشنبه برای جست و جو و پاکسازی مناطق شرق توزخورماتو آغاز شد.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب: 20376
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *