پیشنهاد ونزوئلا برای ارز مجازی اوپک

18 بهمن 1396 ساعت 19:06

رییس جمهور ونزوئلا پس از این‌که یک ارز مجازی ملی تحت پشتوانه نفت را پیشنهاد کرد، اکنون خواستار ایجاد ارز مشترک برای تولیدکنندگان اوپک شده است.


به گزارش میز نفت ، نیکولاس مادورو پس از دیدار با محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، در کاراکاس به خبرنگاران گفت: من یک پیشنهاد رسمی به همه اعضای اوپک و کشورهای غیراوپک برای ایجاد یک مکانیزم ارز مجازی مشترک که تحت پشتوانه نفت خواهد بود ارایه خواهم کرد.

رییس جمهوری ونزوئلا برای نخستین بار ایده ارز مجازی را در دسامبر در بحبوحه رشد قیمت بیت‌کوین پیشنهاد کرد. وی این ایده را به عنوان راهی به منظور حل مشکل نقدینگی  ونزوئلا و استفاده از "ال پترو" به جای پول فیزیکی به منظور مقابله با بحران اقتصادی این کشور مطرح کرد.

پس از این‌که پارلمان ونزوئلا با این برنامه مخالفت کرد و مدعی شد قانون اساسی کشور را نقض کرده و بخشی از ذخایر نفت ونزوئلا را گرو می‌گذارد، مادورو در ژانویه اعلام کرد که نخستین فروش "ال پترو" در ۲۰ فوریه انجام خواهد گرفت و حدود پنج میلیارد بشکه نفت برای حمایت از این ارز اختصاص یافتند که در ابتدا هر سکه ۶۰ دلار قیمت‌ خواهد داشت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، نخستین مجموعه "ال پترو" که فروخته خواهد شد ۱۰۰ میلیون سکه خواهد بود. قیمت هر سکه بر مبنای قیمت نفت ونزوئلا خواهد بود.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده تورم ونزوئلا تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۱۳ هزار درصد خواهد رسید در حالی که تولید ناخالص داخلی این کشور ۱۵ درصد کوچک می‌شود.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 20377

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/20377/پیشنهاد-ونزوئلا-ارز-مجازی-اوپک

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir