یک مذاکره مهم میان ایران و روسیه

23 بهمن 1396 ساعت 16:28

سفیر روسیه در ایران گفت مذاکرات مسکو و تهران برای استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری ادامه دارد و احتمال دارد در صورت اتخاذ تصمیمات نهایی، در سال 2018 به پیشرفت‌هایی برسیم.


به گزارش میز نفت ، سفیر روسیه در ایران گفت مذاکرات مسکو و تهران برای استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری ادامه دارد.

لوان جاگاریان گفت کارگروه‌های بانک‌های مرکزی دو کشور چندین مرتبه با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

وی افزود: «تا جایی که ما می‌دانیم، مذاکرات ادامه دارد.»

«ما امید داریم که در سال 2018 به پیشرفت هایی دست یابیم و درصورتی‌که تصمیمات نهایی را اتخاذ کنیم، بتوانیم به صورت گسترده از شرایط مطلوب استفاده کنیم.»

سال گذشته در جریان سفر حسن روحانی، ریاست‌جمهوری ایران به مسکو، دو طرف توافق کردند تا به همکاری با هدف ثبات بازار جهانی انرژی و تضمین توسعه اقتصادی پایدار ادامه دهند. آنها اعلام کردند که بر روی شرایط مطلوب برای استفاده از ارزهای ملی در تسویه حساب‌های تجاری کار خواهند کرد. تهران و مسکو همچنین توسعه همکاری در زمینه بانک‌های داخلی را مورد بحث قرار دادند و افزایش در مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری را تضمین کردند.

روحانی و پوتین همچنین بر روی احتمال ایجاد یک منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اروسیامتمرکز شدند. این اتحادیه شامل روسیه، بلاروس، ارمنستان،قزاقستان و قرقیزستان است.

در ماه نوامبر، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران گفت که بهترین روش برای شکست تحریم‌های آمریکا علیه ایران و روسیه، تلاش مشترک دو کشور برای کنار گذاشتن دلار در مبادلات تجاری دوجانبه است.

ایشان به پوتین گفتند با استفاده از روش‌هایی نظیر حذف دلار آمریکا و جایگزینی آن با ارزهای ملی در مبادلات تجاری میان دو یا طرف‌های بیشتر، این طرف‌ها می‌توانند آمریکایی‌ها را به انزوا بکشند.



منبع : فارس


کد مطلب: 20420

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/20420/یک-مذاکره-مهم-میان-ایران-روسیه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir