۰

افزایش واردات نفت ونزوئلا از روسیه

ونزوئلا درپی کاهش شدید تولید نفت خود که این کشور را وادار ساخته برای تامین خوراک پالایشگاه‌هایش نفت وارد کند، به میزان فزاینده‌ای به روسیه رو کرده است.
نفت ونزوئلا - میز نفت
نفت ونزوئلا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت دولتی PDVSA ونزوئلا برای پالایشگاه ایسلا به ظرفیت ۳۳۵ هزار بشکه در روز که در جزیره کوراکائو واقع شده، به واردات نفت اورال روسیه متوسل شده است.

منابع بازرگانی به "اس اند پی گلوبال پلاتس" اعلام کردند این شرکت امسال تقریبا سه میلیون بشکه نفت اورال از شرکت گلنکور خریداری کرده است.

سه نفتکش امسال از بندر پریمورسک به مقصد کوراکائو حرکت کرده‌اند و انتظار می‌رود یک نفتکش دیگر ماه جاری بارگیری کند.

روسیه با حمایت مالی از شرکت PDVSA در شرایط سخت جاری، متحد قوی ونزوئلا مانده است. این عضو اوپک در پی ریزش قیمت نفت که اوضاع اقتصاد این کشور را متلاطم کرده، در وضعیت فروپاشی مالی قرار گرفته است.

ونزوئلا که به درآمد حاصل از صادرات نفت متکی بوده، شاهد کاهش شدید فعالیت پالایشگاهی به دلیل کمبود سرمایه گذاری در بحبوحه عدم وجود نفت برای فراوری بوده است.

با وجود اینکه این کشور آمریکای لاتین یک تولیدکننده بزرگ و صاحب چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان است، در سال‌های اخیر واردات نفت خام را به میزان فزاینده افزایش داده است.

نفت وارداتی به عنوان رقیق کننده در میادین نفت فوق سنگین استفاده شده یا از سوی پالایشگاه‌ها برای حفظ فعالیت در نرخ عادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شرکت PDVSA نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۴ نفت روسیه را برای پالایشگاه کوراکائو وارد کرد و در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میزان اندکی نفت اورال را خریداری کرد در حالیکه روند واردات در سال ۲۰۱۷ متوقف شد.

کاهش تولید نفت ونزوئلا به خصوص گریدهای سبک و مدیوم بر فعالیت پالایشگاه ایسلا و همچنین چهار پالایشگاه دیگر PDVSA تاثیر گذاشته است و این پالایشگاه‌ها مجموعا با ۳۵ درصد ظرفیتشان  فراوری می‌کنند.

با وجود واردات اخیر نفت آمریکا از سوی PDVSA، دولت ترامپ سرگرم بررسی تحریم‌های جدید علیه صنعت نفت ونزوئلا است با اینهمه انتظار نمی‌رود این تحریم‌ها تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آوریل اعمال شوند.

تولید نفت ونزوئلا به دلیل مشکلات بدهی، سوءمدیریت، فساد، فرسودگی زیرساخت و عدم سرمایه گذاری، در ۱۲ ماه گذشته کاهش یافته و به ۱.۶۴ میلیون بشکه در روز رسیده که ۳۷۰ هزار بشکه در روز کاهش از ژانویه سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد.




منبع : ایسنا
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 20441
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *