۰

جهانگیری٬ ادعای قالیباف را تایید کرد

با بازنگری در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که توسط معاون اول رئیس‌جمهور در 21 بهمن ماه سال جاری ابلاغ شد رسماً گفته شده است به ازای مصرف یک میلیون تن محصول میانی در واحدهای نهایی حدود 200 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
پتروشیمی - میز نفت
پتروشیمی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، با بازنگری در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که در تاریخ 15 تیرماه سال جاری صورت گرفت، برای تولید یک میلیون تن محصول بالادستی به 500 نفر نیروی انسانی و 883.6 میلیون دلار سرمایه گذاری ثابت نیاز است.

اما اگر همین یک میلیون تن محصول بعد از تولید در اختیار واحدهای میانی قرار گیرد،حدود 2300 نفراشتغال و 2626.5 میلیون دلار فرصت سرمایه گذاری ایجاد می شود.

این گزارش حاکی است اما به ازای مصرف یک میلیون تن محصول میانی در واحدهای نهایی حدود 200 هزار فرصت شغلی 4800 میلیون دلار فرصت سرمایه گذاری ایجاد می شود.
به گزاش فارس در ایام انتخابات محمد باقر قالیباف یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره خود اعلام کرد با سرمایه گذاری"در صنایع تکمیلی پتروشیمی به ازای هر یک میلیون تن در قادریم ۲۰۰ هزار شغل مستقیم و ۴۰۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کنیم." که این موضوع موجب شد تا شاهد واکنش های متعددی از سوی مسئولان صنعت پتروشیمی و برخی از مسئولان صنعت نفت باشیم. این مسئولان از جمله وزیر نفت مدعی بودند چنین ادعایی مطابق با واقعیت نیست و یک ادعای انتخاباتی پوپولیستی است.

این گزارش حاکی است طرح جامع بازنگری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در تاریخ 21 بهمن ماه سال جاری که در تاریخ 18 بهمن ماه در هیئت وزیران مورد تصویب قرار گرفته بود توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

متن تصویب نامه طرح جامع بازنگری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از اینجا -     قابل ملاحظه است.

    

انتهای پیام
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 20464
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *