۰
۱

تکرار یک تجربه شکست خورده توسط زنگنه

با مصوبه شورای عالی اداری مورخ 17 بهمن ماه سال 96 که به امضای رئیس جمهور رسیده است، دانشگاه صنعت نفت رسما به وزارت علوم ملحق می شود.
زنگنه - میز نفت
زنگنه - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بر اساس مصوبه شورای عالی اداری مورخ 17 بهمن ماه سال 96 که به امضای رئیس جمهور رسیده است،دانشگاه صنعت نفت رسما به وزارت علوم ملحق می شود.

 مصویه شورای عالی اداری

این گزارش حاکی است در سال 90 نیز شورای عالی اداری مصوبه‌ای مشابه را در خصوص ضوابط نگهداری موسسات علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی که به امضای رئیس جمهور وقت رسیده بود،داشت که در آن مصوبه دانشگاه‌های فرهنگیان، شهید رجایی و دانشگاه صنعت نفت از آن مصوبه مستثنی شده بودند، اما در مصوبه جدید فقط دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مستثنی شده‌اند و رسما دانشگاه  صنعت نفت باید به وزارت علوم ملحق شده و وزارت نفت حق دانشگاه داری ندارد.

همچنین براساس مصوبه شورای عالی اداری هیچ یک از نهادهای دولتی، وزارتخانه‌ها (دستگاه های اجرایی) حق داشتن دانشگاه علمی کاربردی ندارد که این موضوع موجب شده است واکنش های متعددی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را شاهد باشیم، به طوری که نمایندگان مجلس نامه‌ای را امضا کرده و خواستار لغو این بخش از مصوبه توسط رئیس جمهور شده‌اند.

نامه نمایندگان مجلس

اما برای دانشگاه صنعت نفت که از لحاظ تاریخی دومین دانشگاه کشور محسوب می شود، سال گذشته در یک رده بندی به عنوان هفتمین دانشگاه دنیا شناخته شده و از لحاظ بین المللی تحت نام PUT است، سکوت شده است و هیچ اعتراضی در خصوص این تصمیم صورت نگرفته است.

این گزارش حاکی است تصمیم شورای عالی اداری مبنی بر انتقال دانشگاه صنعت نفت به وزارت علوم به معنی تبدیل شدن این دانشگاه از یک دانشگاه کارآمد به یک دانشگاه ناکارآمد است، نمونه این تصمیم را می توان در انتقال دانشگاه شهید عباس پور که زیر مجموعه وزارت نیرو بود و به وزارت علوم منتقل شد مشاهده کرد.

نکته مهمی که نباید فراموش کرد این است که دانشگاه صنعت نفت در کنار اینکه یک مجموعه آکادمیک است، آموزش متخصصان صنعت نفت را در همه رشته ها بر عهده دارد و تغییر وضعیت این دانشگاه می تواند خسارت های سنگینی را در آینده به صنعت نفت کشور وارد آورد.



منبع : فارس
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب: 20513
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یکی از سیاست های دراز مدت انگلیس در منطقه ، توسط مهندس زنگنه محقق شد. متاسفانه در سالی که سال اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده و باید سمت و سوی همه سیاست های گداری مملکت بدین سمت و سو باشد شاهد نابودی یکی از مهمترین عقبه های خودکفایی صنغتی کشور در 82 سال اخیر بدست عده ای هستیم که ادعای ایرانی بودن دارند