امیدواری رئیس اوپک به توازن بازار نفت

9 اسفند 1396 ساعت 9:16

« سهیل المزروعی» رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت:به توزان در بازار نفت در سال 2018با توجه به ادامه سیاست فریز نفتی امیدواریم.


به گزارش میز نفت ، المزروعی که وزیر انرژی امارات است، روز سه شنبه در مرکز مالی بین‌المللی دبی افزود :پیش بینی می شود در سال جاری میلادی شاهد توازن در بازار جهانی نفت باشیم.

کشورهای عضو اوپک و کشورهای غیرعضو در سال 2016 توافقی را به امضا رساندند که براساس آن تولید نفت تا یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش یافت. 

براساس این گزارش ، کشورهای عضو اوپک و غیر عضو تا 133 درصد در ماه ژانویه (دی و بهمن)به کاهش سطح تولید متعهد بوده اند.

المزروعی این میزان را بیشتر از مشارکت این کشورها در اجرای این توافق یعنی129 درصد در ماه دسامبر (آذر و دی ماه) و 122 درصد در ماه نوامبر (آبان و آذر ماه) دانست. 

وی گفت: همکاری برخی کشورهای تولید کننده نفت از جمله روسیه نتایجی بیش از انتظار در این زمینه رقم زده است. 

با امضای توافق کاهش تولید نفت در میان کشورهای عضو اوپک و کشورهای تولید کننده نفت غیرعضو قیمت نفت تا 70 دلار افزایش یافته است. 

المزروعی پیش از گفته بود که اوپک سعی دارد تا همکاری طولانی تری با کشورهای تولید کننده نفت این سازمان و تولید کنندکان غیرعضو برای ایجاد توازن در بازار نفت شکل دهد. 

وزیر انرژی امارات افزود: اما با بازگشت توازن به بازار نفت و افزایش درخواست ها، بخش انرژی نیازمند سرمایه گذاری کلان در آینده نزدیک است که این نیاز را نه تنها کشورهای غنی از نفت بلکه شرکت های بزرگ جهانی فعال در بخش نفت باید تامین کنند. 

وی اضافه کرد: ما در سال 2040 نیازمند روزانه 15 میلیون بشکه نفت برای برآورده ساختن نیازها هستیم و این مهم خود نیازمند 210 ملیارد و 500 میلیون دلار سرمایه گذاری است. 


کد مطلب: 20565

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/20565/امیدواری-رئیس-اوپک-توازن-بازار-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir