ضیافت شام سران اوپک با رقبای آمریکایی

9 اسفند 1396 ساعت 11:40

دبیر کل اوپک قصد دارد روز دوشنبه در هیوستون با مدیران شرکت‌های شیل آمریکا شام صرف کند.


به گزارش میز نفت ، محمد بارکیندو در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: یکی از درس‌هایی که از این سیکل قیمت نفت آموختیم این است که به عنوان تولیدکننده همه ما در یک قایق هستیم. این ضیافت شام در حالی برنامه‌ریزی شده که هزاران مدیر نفت و گاز، معامله‌گران، بانکداران و سرمایه‌گذاران برای کنفرانس CERA Week در هیوستون گردهم می‌آیند.

این رویداد در حالی برگزار می‌شود که تولید نفت آمریکا از مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز عبور کرده است.

بارکیندو در حاشیه کنفرانس CERA Week سال گذشته با ده‌ها مدیر شیل آمریکا شامل اسکات شفیلد از شرکت پایونیر نچرال ریسورسز، جان هس از شرکت هس، دوگ لاولر از چساپیک انرژی و تیم لیچ از کنچو ریسورسز دیدار کرده بود. از آن زمان بیش از یک میلیون بشکه در روز به تولید نفت آمریکا اضافه شده که معادل تولید کشور لیبی است.

دبیر کل اوپک اظهار کرد: این ضیافت در جهت تمایل مشترک ما برای ادامه گفت‌وگو است، همان طور که در حاشیه کنفرانس سال گذشته توافق شده بود. برای کشورهای صادرکننده نفت اوپک، تولیدکنندگان شیل آمریکا منبع جدید رقابت هستند و قادرند سریع‌تر از صادرکنندگان سنتی به سیگنال‌های قیمت واکنش نشان دهند.

ضیافت شام غیرمعمول ۲۰۱۷ کانال ارتباطی میان شرکت‌های شیل و کشورهای اوپک را گشود. بارکیندو گفت: اوپک و صنعت شیل آمریکا در نخستین دیدار خود در سال ۲۰۱۷ مسئولیت مشترک در قبال ثبات بازار نفت را مورد تایید قرار دادند.

وی گفت: ما قصد داریم مکانیسم دستیابی به اهداف مشترک‌مان را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 20571

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/20571/ضیافت-شام-سران-اوپک-رقبای-آمریکایی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir