خرید نفت آسیا از ایران 3 درصد افزایش یافت

11 اسفند 1396 ساعت 11:01

آمارهای دولتی و کشتیرانی نشان می دهد واردات نفت ۴ مشتری عمده آسیایی از ایران در ماه ژانویه نسبت به یک سال قبل ۳.۳ درصد رشد داشته است.


به گزارش میز نفت ، در حالی که جهش در واردات نفت چین از ایران کاهش خرید 3 مشتری آسیایی دیگر را جبران کرده است، آمارهای دولتی و کشتیرانی نشان می‌دهد واردات نفت 4 مشتری عمده آسیایی از ایران در ماه ژانویه نسبت به یک سال قبل 3.3 درصد رشد داشته و به بالاترین رقم 3 ماه گذشته رسیده است.

کشورهای چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه ژانویه مجموعاً 1.70 میلیون بشکه در روز از ایران نفت خریدند که بالاترین رقم از اکتبر سال گذشته تاکنون بوده است. این رقم اندکی بیش از متوسط 1.67 میلیون بشکه‌ای است که این 4 کشور در سال 2017 از ایران خریداری کرده‌اند.

ایران که با احتمال تشدید تحریم‌های آمریکا و خروج این کشور از برجام مواجه است در تلاش است تا با ارائه تخفیف‌هایی مشتریان آسیایی‌اش را به خرید نفت بیشتر از خود مجاب کند.

بر اساس این گزارش، میزان واردات نفت چین از ایران در ماه ژانویه با جهشی 85.9درصدی نسبت به سال قبل به 748 هزار و 715 بشکه در روز رسیده که بیشترین رقم از ماه سپتامبر تاکنون است. میزان کل واردات نفت چین نیز در ماه ژانویه حدود یک‌پنجم افزایش داشته است.

واردات نفت هند از ایران در ماه ژانویه با 10.7 درصد کاهش به 495 هزار و 200 بشکه در روز رسیده است.

ایران در سفر اخیر حسن روحانی به دهلی‌نو، به هند پیشنهاد داده که به‌ازای افزایش خرید نفت از این کشور، نفت را به‌صورت رایگان به سواحل هند حمل نماید.

واردات نفت ژاپن از ایران نیز در ماه ژانویه با 2.9 درصد کاهش نسبت به یک سال قبل به 203 هزار و 259 بشکه در روز رسیده است.

همچنین میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه با 47.3 درصد کاهش به 252 هزار بشکه در روز رسیده است.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 20575

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/20575/خرید-نفت-آسیا-ایران-3-درصد-افزایش-یافت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir