۰

​IPC به تنهایی گره گشا نیست

معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران گفت:مشارکت سرمایه های کوچک مورد حمایت و تشویق وزارت نفت است و در نبود سرمایه خارجی به بخش داخلی توجه می شود.
غلامرضا منوچهری - میز نفت
غلامرضا منوچهری - میز نفت
به گزارش میز نفت ، غلامرضا منوچهری، معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران و رییس دومین کنگره بین المللی اکتشاف و تولید در مراسم افتتاح  این کنگره و پنجمین کنگره بین المللی صنعت حفاری  با بیان اینکه ما به جذب سرمایه خارجی نیازمندیم، اما در کنار این نیاز برنامه هایی نیز برای شرکت های داخلی مد نظر داریم، گفت: شرکت ملی  نفت ایران به ظرفیت سازی در بخش بالادستی  صنعت نفت توجه داشته است.در همین راستا باید گفت مشارکت سرمایه های کوچک مورد حمایت و تشویق وزارت است و در نبود سرمایه خارجی به بخش داخلی توجه می شود.

وی همچنین از رشد ١٠ درصدی ذخایر نفتی کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه بخش پیمانکاری در ایران رشد مطلوبی را تجربه کرده است البته این بخش همچنان قابلیت بالاتری دارد. این در حالی است که اکنون به معیارهایمان افتخار می کنیم چرا در نتیجه این معیارها شاهد اتکا به داخل و خودکفایی در این صنعت هستیم.

طبق گفته این مقام مسوول قراردادهای جدید نفتی موسوم به آی.پی.سی یکی از راهکارهای عمده و اصلی برای حرکت رو به جلو است، اما این قراردادها به تنهایی گره گشا نبوده و برای ایجاد یک تحول اساسی نیازمند یک حرکت داینامیک هستیم.



منبع : مهر
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 20584
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *