۰

ورود توتال به دریای خزر

برنارد کلمنت معاون اول شرکت انرژی 'توتال' فرانسه و پرویز شاهباز اف وزیر انرژی جمهوری آذربایجان توسعه میدان گازی ' آبشرون ' این کشور در دریای خزر را بررسی کردند
سکوی نفتی - میز نفت
سکوی نفتی - میز نفت
به گزارش  میز نفت  ، شاهبازاف در این دیدار از سطح همکاری شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار ) و شرکت 'توتال' در زمینه توسعه میدان گازی ' آبشرون' ابراز رضایت کرد . 

وی همچنین از معاون اول 'توتال' ،برنامه های آتی این شرکت جهت توسعه میدان ' آبشرون ' را که گاز طبیعی آن در مرحله نخست برای تامین تقاضای داخلی جمهوری آذربایجان استفاده می شود ، جویا شد . 

برنارد کلمنت توسعه میدان گازی 'آبشرون' را نمونه ای از همکاری این شرکت با سوکار عنوان کرد و گفت : کارهای حفاری در نخستین چاه انرژی در این میدان تا ماه مارس سال آینده به پایان می رسد . 

وی افزود: ساخت سکوی مورد نیاز برای فعالیت در میدان 'آبشرون ' ، کارهای طراحی و ساخت خط لوله صادراتی در اواسط سال جاری آغاز می شود . 

به گفته برنارد کلمنت نخستین محموله گاز طبیعی در این میدان گازی در سال ۲۰۲۰ میلادی استخراج می شود و حجم سالانه آن در مرحله نخست ۱.۵ میلیارد متر مکعب و در سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی پنج میلیارد متر مکعب خواهد بود .
در این دیدار همچنین همکاری جمهوری آذربایجان و شرکت 'توتال ' در حوزه منابع انرژی تجدید پذیر بررسی شد . 

قرارداد توسعه میدان گازی ' آبشرون ' در سال ۲۰۰۹ میلادی میان شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار ) و شرکت 'توتال ' امضا شد . 

شرکت 'توتال ' در سال ۲۰۱۲ میلادی در پی کارهای حفاری در نخستین چاه اکتشافی ذخایر انرژی این میدان را ۳۵۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و ۴۵ میلیون تن میعانات اعلام کرد . 

منبع : آران نیوز
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 20586
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *