۰

تعداد دکل‌های نفتی آمریکا افزایش یافت

نابر گزارش های منتشر شده، تعداد دکل های نفتی فعال در آمریکا برای ششمین هفته ی متوالی افزایش یافته و به ۸۰۰ عدد رسیده است. این در حالی است که قیمت نفت در روزهای اخیر به بالاترین حد خود از سه سال گذشته تا کنون رسیده است. این امر موجب شده که هزینه استخراج و پالایش نفت افزایش یابد.
نفت آمریکا - میز نفت
نفت آمریکا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، گزارش های موسسه ی بیکر هیوز نشان می دهد که در هفته ی منتهی به ۲ مارچ آمریکا با افزودن ۱ دکل نفتی مجموع دکل های نفتی خود را به ۸۰۰ عدد رسانده است. همچنین، مجموع دکل های نفتی و گازی فعال در این بازه ی زمانی ۹۵۵ عدد ثبت شده است. باید به این نکته اشاره گردد که مجموع دکل های نفتی و گازی آمریکا در سال های ۲۰۱۷، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ میلادی به ترتیب ۸۷۶، ۵۰۹ و ۹۷۸ عدد بوده است. لازم به ذکر است که تعداد فعلی دکل های نفتی فعال در آمریکا در بالاترین حد خود از ماه آپریل سال ۲۰۱۵ تا کنون قرار دارد. این برای نخستین بار از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ تا کنون است که تعداد دکل های نفتی آمریکا برای ششمین هفته ی متوالی افزایش یافته است.

افزون بر این، تحلیلگران اقتصادی حوزه ی انرژی موسسه ی سیمونز آمریکا در پیش بینی جدید خود اعلام کرده اند که مجموع دکل های نفتی و گازی این کشور در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب ۱۰۱۵ و ۱۱۲۸ عدد خواهد بود.

باید خاطر نشان گردد که در هفته ی گذشته مبادله ی آتی نفت خام آمریکا با قیمت حدودا ۶۱ دلار در هر بشکه انجام شد. این در حالی است که میانگین قیمت نفت خام آمریکا در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ میلادی به ترتیب ۵۰.۸۵ و ۴۳.۴۷ دلار بود. پیش بینی می شود که مبادله ی آتی نفت خام آمریکا برای سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب با قیمت ۶۰ و ۵۶ دلار صورت گیرد. علاوه بر این، اداره ی اطلاعات انرژی آمریکا ‍پیش بینی کرده است که آمریکا در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی ۱۰.۶ و ۱۱.۲ میلیون بشکه نفت در روز تولید خواهد کرد.

علاوه بر این، با احتمال افزایش قیمت ها در سال ۲۰۱۸، گفته می شود که شرکت های آمریکایی فعال در حوزه ی نفت در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی به میزان ۱۱ درصد بر هزینه های خود خواهند افزود. به طور مثال، شرکت EOG عنوان کرده است که در سال ۲۰۱۸ میلادی بین ۵.۴ تا ۵.۸ میلیارد دلار برای استخراج نفت و اتمام ‍پروژه های جاری صرف خواهد کرد. این در حالی است که این شرکت در سال ۲۰۱۷ میلادی بین ۳.۷ تا ۴.۱ میلیارد دلار خرج ‍پروژه های خود کرده بود.


منبع : تابناک
 
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 20588
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *