۰

تولید نفت ونزوئلا 1.5 میلیون بشکه آب رفته است

وزیر نفت اکوادور گفت تولید نفت ونزوئلا ۱.۵ میلیون بشکه در روز کمتر از تولید تاریخی این کشور است اما این مشکلی است که خود ونزوئلا باید به آن بپردازد.
نفت ونزوئلا - میز نفت
نفت ونزوئلا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، کارلوس پرز در حاشیه کنفرانس انرژی CERA Week در آمریکا گفت: این کشور آمریکای جنوبی باید خود به مشکل کاهش تولیدش رسیدگی کند و به خود ونزوئلا مربوط است که تصمیم بگیرد چه کاری انجام دهد.

وزیر نفت امارات متحده عربی اوایل هفته جاری اظهار کرده بود اوپک سال گذشته درباره کاهش تولید ونزوئلا بحث کرده و کمک فنی برای کمک به احیای تولید نفت این کشور پیشنهاد کرده بود.

تولید نفت ونزوئلا ۱۳ درصد در سال ۲۰۱۷ کاهش یافت و به حدود ۲.۰۷۲ میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌ترین میزان در ۲۸ سال گذشته بود.

سهیل المزروعی که ریاست دوره‌ای اوپک را برعهده دارد، اظهار کرده بود این سازمان معتقد است ونزوئلا قادر خواهد بود تولید خود را احیا کند.

وزیر نفت اکوادور همچنین تاثیر تولید شیل آمریکا بر بازارهای نفت جهان را کم‌اهمیت شمرد و خاطرنشان کرد میادین شیل برداشت نفت کمتری نسبت به میادین مرسوم دارد. فعالیت این بخش تاثیرگذار است اما تاثیرش به آن اندازه نخواهد بود که ما انتظار داریم.

وی همچنین گفت: میدان نفتی اسمرالداس اکوادور با ظرفیت ۱۱۰ هزار بشکه در روز با حداکثر توان خود فعالیت می‌کنند و ماه جاری به مدت ۱۵ روز فعالیت تعیراتی خواهد داشت و در ماه می نیز به مدت ۵۴ روز تحت تعمیرات خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، پرز همچنین اظهار کرد: زمان برگزاری مناقصه برای بلوک‌های نفت و گاز این کشور ۱۳ مارس خواهد بود و حدود ۴۰ شرکت برای حضور در این مناقصه ثبت نام کرده‌اند.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 20616
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *