قیمت جهانی نفت افزایش یافت

19 اسفند 1396 ساعت 11:57

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۸۸ سنت، معادل ۲.۹۶ درصد افزایش به ۶۵ دلار و ۴۹ سنت رسید.


به گزارش میز نفت ، در حالی که انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا موجب تقویت بازار وال استریت شده، قیمت نفت روز جمعه تقریبا 2 دلار افزایش یافت و بعد از دو روز کاهش ترمیم شد. در عین حال سرمایه گذاران امیدوارند که نشست برنامه ریزی شده رهبران آمریکا و کره شمالی بتواند تنش های ژئوپلتیک را کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 88 سنت، معادل 2.96 درصد افزایش به 65 دلار و 49 سنت رسید. قیمت نفت برنت در این جلسه بین 63 دلار و 69 سنت و 65 دلار و 63 سنت در نوسان بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 3.19 درصد معادل یک دلار و 92 سنت افزایش به 62 دلار و 4 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی در این هفته با افزایش مواجه بود.

ترامپ گفته، آماده دیدار با رهبر کره شمالی است. این اولین دیدار چهره به چهره رهبران دو کشور خواهد بود و می تواند به حل بحران هسته ای کره شمالی کمک کند. رهبر کره شمالی همچنین متعهد شده از انجام آزمایش های هسته ای و موشکی بیشتر خودداری کند.

پس از آنکه آمارهای بخش اشتغال آمریکا نشان داد که در ماه فوریه تعداد فرصت‌های شغلی رشد قابل توجهی داشته است، شاخص بورس وال استریت با جهش همراه بود. شاخص اس اند پی 500 حدود 1.5 درصد افزایش داشت در حالی که شاخص نزدک کامپوزیت یک رکورد جدید را به ثبت رساند و این موجب تقویت بیشتر قیمت نفت شد.

شرکت های حفاری نفتی آمریکا در هفته منتهی به 9 مارس 4 سکوی حفاری را کاهش دادند و تعداد کل سکوها را به 796 مورد رساندند.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 20629

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/20629/قیمت-جهانی-نفت-افزایش-یافت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir