۰

پیوستن جمهوری آذربایجان به اوپک بررسی می شود

احتمال پیوستن جمهوری آذربایجان به اوپک، برگزاری نشست کمیته نظارت بر توافق اوپک در جده و افت صادرات نفت عراق از مهمترین اخبار حوزه انرژی در ۲۴ ساعت گذشته به شمار می رود.
اوپک - میز نفت
اوپک - میز نفت
به گزارش میز نفت ،خبرگزاری روسی ایتارتاس اعلام کرد، در حالی که به تازگی با پیوستن دو عضو جدید گابن و گینه استوایی، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از ۱۲ عضو به ۱۴ عضو رسیده است، محمد بارکیندو، دبیرکل این سازمان در دیدار با الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ورود این کشور به عنوان عضو جدید اوپک بررسی می‌شود.

دبیر کل اوپک در این باره گفت: اوپک، آماده بررسی کشور جمهوری آذربایجان به عنوان عضو جدید اوپک است و اکنون نیز همه گزینه‌ها در حال مطالعه هستند.

برگزاری نشست کمیته نظارت بر توافق اوپک به میزبانی عربستان

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی عربستان اعلام کرد که کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قرار است ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) در شهر جده عربستان برگزار شود.
کویت ریاست این کمیته را به عهده دارد و از جمله اعضای آن ونزوئلا، الجزایر، عربستان از سوی اوپک و روسیه و عمان از سوی کشورهای غیرعضو این سازمان هستند. این کمیته بر سطح پایندی توافق کنندگان اوپک و غیراوپک نظارت می کند.

 افت صادرات نفت عراق برای سومین ماه متوالی

به گزارش رویترز، صادرات نفت از پایانه های جنوب عراق در ۲۱ روز آغازین ماه مارس (اسفند ۹۶) با ۷۰ هزار بشکه در روز کاهش به سه میلیون و ۳۶۰ هزار بشکه در روز رسید.

این میزان در ماه فوریه (بهمن – اسفند) سه میلیون و ۴۳۰ هزار بشکه در روز بود؛ مجموع صدور نفت عراق در ماه مارس به سه میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه در روز رسید که در ماه فوریه سه میلیون و ۷۷۰ هزار بوده است. این، سومین ماه متوالی کاهش را رقم زد.

سرمایه گذاری ۸ میلیارد دلاری لوک اویل با نفت ۵۰ دلاری

به گزارش رویترز، واگیت آل اکپروف رئیس شرکت روسی لوک اویل پیش بینی می کند که در صورتی که قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۵۰ دلار باشد، این شرکت هشت میلیارد دلار در زمینه نفت سرمایه گذاری کند.
الکپروف مدیرعامل و سهامدار اصلی لوک اویل است.

بزرگ ترین تولیدکننده نفت چین فعالیت اکتشافی خود را افزایش می دهد

پتروچاینا به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده نفت در چین قصد دارد بر خلاف افت شدید سوددهی خود در سه ماه چهارم ۲۰۱۷ میلادی، فعالیت اکتشاف نفت وگاز را در آینده نزدیک افزایش دهد.
این شرکت قصد دارد ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به منظور توسعه میدان های نفت و گاز و در حوزه اکتشاف سرمایه گذاری کند.


منبع:ایرنا
يکشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 20683
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *