۰

تشکیل سازمان مشترک همکاری میان اوپک و روسیه

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد زمانی که توافق فعلی برای کاهش تولید نفت در پایان سال میلادی جاری منقضی شود، ممکن است یک سازمان مشترک برای همکاری میان کشورهای اوپک و غیراوپک تشکیل شود.
الکساندر نواک - میز نفت
الکساندر نواک - میز نفت
به گزارش میز نفت ، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی ماه گذشته به رویترز گفته بود عربستان سعودی و روسیه سرگرم کار روی یک پیمان بلندمدت تاریخی - احتمالا ۱۰ تا ۲۰ ساله - هستند که کنترل صادرکنندگان بزرگ بر عرضه نفت جهان را تداوم خواهد بخشید.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، اظهار کرد: وی و خالد الفالح، همتای سعودی‌اش، درباره همکاری بلندمدت گفت‌وگو کرده و مکانیسم تعامل جاری موثر بوده است.  

نواک به خبرنگاران گفت: ما اکنون در اندیشه شکلی از همکاری هستیم که برای بلندمدت خواهد بود و شامل رصد بازار، تبادل اطلاعات و در صورت نیاز پیاده‌سازی برخی اقدامات مشترک خواهد بود.

تحت توافق میان تولید کنندگان اوپک و غیراوپک، مسکو متعهد شده تولید خود را از سطح ۱۱.۲۴۷ میلیون بشکه نفت در روز در اکتبر سال ۲۰۱۶، به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

نواک گفت: محدودیت تولید نفت یک اقدام ضروری بوده و همکاری گسترده با اوپک قطعی است. وی همچنین خاطر نشان کرد پیوستن روسیه به اوپک در میان موضوعات مورد بحث قرار نداشته است.

روابط میان روسیه و عربستان سعودی در ماه‌های اخیر گرم شده که تا اندازه‌ای به دلیل اجرای موفقیت‌آمیز پیمان نفتی جهانی بوده است.

وزیر انرژی روسیه گفت: هنوز طرح‌های قطعی درباره همکاری بلندمدت وجود ندارد و پیشنهادهای جدید برای همکاری در جریان دیدار ماه جاری کمیته وزیران اوپک که ماموریت نظارت بر توافق کاهش تولید را دارند در شهر جده مورد بحث قرار خواهد گرفت.

امارات متحده عربی: ۸۵ درصد از مشکل اشباع عرضه رفع شده است

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در اظهاراتی به بلومبرگ گفت: توافق جهانی برای محدود کردن عرضه نفت ۸۵ درصد از مشکل اشباع عرضه را حل کرده و اوپک و متحدانش به دنبال راه‌هایی برای همکاری پس از پایان توافق هستند.

المزروعی در کنفرانس خاورمیانه بلومبرگ بیزینس ویک در دوبی گفت: اقتصاد جهان از این توافق کاهش تولید سود برده است. المزروعی که امسال ریاست اوپک را برعهده گرفته است نسبت به تاثیر جنگ تجارت جهانی احتمالی بر بازار نفت نگرانی ندارد.

مشارکت‌کنندگان در توافق کاهش تولید قصد دارند ماه جاری در جده عربستان به منظور ارزیابی پیشرفت توافق‌شان در حذف عرضه مازاد و متعادل شدن بازار دیدار کنند.

وزیر انرژی امارات گفت: روسیه شریک بزرگی در توافق کاهش تولید بوده و اکثر مشارکت‌کنندگان در این توافق حامی یک همکاری بلندمدت میان تولید کنندگان اوپک و غیراوپک هستند، اما تولیدکنندگان پیش از این‌که  بکارگیری تدابیر متفاوت برای زمانی که بازار نفت متعادل می‌شود را در نظر بگیرند، باید ابتدا به هدف کاهش ذخایر نفت در اقتصادهای توسعه یافته دست پیدا کنند.

اوپک و متحدانش مذاکراتی درباره تغییر نحوه ارزیابی تاثیر کاهش تولید از جمله استفاده از یک معیار میانگین ذخایر هفت ساله داشته‌اند.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 20717
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *