۰

اختلافات ایران و عربستان توافق اوپک را تهدید می‌کند

یک استراتژیست بازار انرژی گفت، بالا گرفتن تنش های ژئوپلتیک بین ایران و عربستان ممکن است توافق کاهش تولید به رهبری اوپک را با تهدید قریب الوقوعی مواجه کند.
ایران و عربستان - میز نفت
ایران و عربستان - میز نفت
به گزارش میز نفت ، نیتش شاه، استراتژیست بازار نفت در یادداشتی نوشت: «تنش ها بین ایران و عربستان ظاهرا در حال افزایش است. هرچند این تنش ها فعلا موجب رشد قیمت نفت شده است، اما می تواند موجب بروز ترک هایی در اتحاد اوپک شود و توافق کاهش تولید را پیش از موعد خاتمه دهد.»

عربستان و روسیه بانی تلاش ها برای به ثمر رسیدن توافق کاهش تولید میان اوپک و چند تولید کننده دیگر نفت بوده اند که موجب رشد قابل توجه قیمت نفت شده است. قرار است این توافق تا پایان سال 2018 پابرجا باشد.

اما به گفته شاه، با توجه به بالا گرفتن تنش ها بر سر جنگ نیابتی میان دو عضو مهم اوپک، توافق فعلی میان تولید کنندگان عمده نفت ممکن است در آینده نزدیک در معرض ریسک قرار بگیرد.

وی افزود: «هرچند اوپک از نظر پایبندی به توافق فعلی بسیار خوب عمل کرده و احتمالا کشورهای عضو اوپک حمایت لفظی قوی ای از ادامه همکاری ها با سایر تولید کنندگان در سال 2019 به عمل خواهند آورد، اما آنها احتمالا در نشست ماه می در خصوص نحوه تعدیل کاهش تولید ها سخن خواهند گفت.»



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 20718
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *