۰

افزایش سهم شرکت ملی نفتکش در بازار بین‎المللی

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) از افزایش سهم این شرکت در بازارهای بین‎المللی خبر داد و گفت: از ژانویه سال 2016 میلادی و با لغو تحریم‎ها توانستیم ظرف مدت کوتاهی سهم خود را در بازارهای بین‌المللی به 50 درصد افزایش دهیم.
نفتکش - میز نفت
نفتکش - میز نفت
به گزارش میز نفت ، کاپیتان نصرالله سردشتی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در دیدار با کارکنان شرکت ملی نفتکش ایران که به مناسبت آغاز سال جدید صورت گرفت گفت: سال 1396 سال دردناکی برای خانواده بزرگ شرکت ملی نفتکش، جامعه دریایی و دریانوردی کشور و مردم ایران بود و‌ این مدت در فراق 32 نفر از همکاران عزیزمان از نفتکش سانچی به سختی و با غمی سنگین گذشت. 

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه باید از حادثه کشتی سانچی درس بگیریم، اظهار کرد: باید با استفاده از تجارب حاصله از این حادثه تلخ و دردناک، در جهت رفع نواقص احتمالی و ارتقای ایمنی اقدام کنیم.  

کاپیتان سردشتی سپس ضمن آرزوی صبر برای خانواده معظم همکاران نفتکش سانچی، یاد و خاطره این عزیزان و همچنین شهدای شرکت ملی نفتکش ایران در دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و با اشاره به نام‎گذاری سال 1397 از سوی مقام معظم رهبری به نام "سال حمایت از کالای ایرانی" گفت: همانگونه که انتظار داریم در راستای این شعار، شرکت ملی نفت ایران و سایر مجموعه‎های نفتی و پالایشگاهی کشور از کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران استفاده و حمل محموله‎های خود را به ما واگذار کنند و ما نیز باید با تاسی از این شعار بیش از گذشته در جهت استفاده از توان داخلی در زمینه تعمیرات کشتی‎ها و تامین قطعات و مایحتاج موردنیاز شرکت با توجه به استانداردهای بین‎المللی و لحاظ موارد ایمنی گام برداریم.

وی سپس در تشریح بخشی از دستاوردهای شرکت ملی نفتکش ایران درسال گذشته با بیان اینکه سهم این شرکت از بازارهای بین‎المللی تا پیش از تحریم‎ها حدود 80 درصد بود، گفت: از ژانویه سال 2016 میلادی که تحریم‎ها لغو شد توانستیم ظرف مدت کوتاهی سهم خود را در بازارهای بین‎المللی به حدود 50 درصد افزایش دهیم.

عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در اینترتانکو و بیمکو

کاپیتان سردشتی از عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در انجمن‌‎ها و نهادهای مهم بین‎المللی به عنوان یکی از دستاوردهای این شرکت در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در شورای دریانوردی بین‌المللی و حوزه دریای بالتیک (BIMCO)، اتحادیه بین‎المللی مالکان مستقل کشتی‎های نفتکش (INTERTANKO) و انجمن دریایی بین‎‌المللی شرکت‌های نفتی(OCIMF) محقق شد همچنین در سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه ‎ ISO 9001:2015 و گواهینامه ISO 14001:2015  از موسسه رده‎بندی DNV.GL شدیم که این اقدامات دستاورد قابل توجهی برای این شرکت در راستای بازگشت به بازارهای بین‎المللی به شمار می‌رود.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران به نوسازی ناوگان این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: در راستای جوان‌سازی و نوسازی ناوگان در سال گذشته 4 فروند از کشتی‌های قدیمی شرکت اوراق شد و این در حالی است که اوراق 2 فروند دیگر نیز طبق برنامه مصوب در دستور کار قرار دارد.  

کاپیتان سردشتی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص رفع مشکلات پرسنل این شرکت از جمله اجرای طرح یکسان‎سازی حقوق کارکنان افزود:در سال گذشته تعدادی از کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران به سیستم V-SAT و اینترنت پرسرعت مجهز و ارتباط خانواده‎های دریانوردان ناوگان با آنها از این طریق میسر و ممکن شد.

وی ادامه داد: امیدواریم امسال نیز شاهد تجهیز سایر کشتی‎های ناوگان به اینترنت پرسرعت طبق برنامه باشیم.

کاپیتان سردشتی با اشاره به وضعیت بازارهای بین‎المللی و پایین‎ بودن نرخ اجاره کشتی‎ها خاطرنشان کرد: در مدتی که در بخش بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران فعال بودم در چندین نوبت رکود بازار را تجربه کردیم اما با تدابیر اتخاذ شده این شرایط را کنترل کردیم و به سلامت پشت سرگذاشتیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در پایان با بیان اینکه براساس پیش‎بینی‎ها وضعیت بازار در سال 2019میلادی رو به بهبود خواهد گذاشت، افزود: امیدواریم این بار نیز بتوانیم از شرایط رکود فعلی با موفقیت و کمترین آسیب عبور کنیم.



منبع : فارس
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب: 20760
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *